جهان

هشدار سازمان صحی جهان دربارۀ گونه‌های جدید ویروس کرونا

ژنیو/ ایرنا/۲۶جدی/ باختر
منشی عمومی سازمان صحی جهان گفت: گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا به شدت مشکل‌زا استند و در صورت عدم کنترل شیوع ویروس، می‌توانند منجر به بستری شدن تعداد بیشتری از شهروندان در شفاخانه شوند.
به گزارش وب سایت خبری مدیکال نیوز، انستیتوت ملی بیماری‌های مسری جاپان اعلام کرد، گونۀ جدیدی از ویروس کرونا را در بدن چهار مسافر که از برازیل وارد آن کشور شدند، شناسایی کرده است. ظاهرا جهش‌های این گونۀ جدید شبیه به گونه‌هایی است که در بریتانیا و افریقای جنوبی شناسایی شده است.
با وجود این که گونه‌های مذکور مسری‌تر از ویروس اولیه استند، شدت بیماری‌زایی آن‌ها تفاوتی با ویروس اصلی ندارد، اما به گفتۀ متخصصان جاپانی میزان مسری بودن و شدت بیماری‌زایی این گونۀ جدید و همچنان میزان اثرگذاری واکسین بر آن هنوز مشخص نیست.
به گفتۀ تدروس آدهانوم، منشی عمومی سازمان صحی جهان، «با شیوع بیشتر ویروس انتظار می‌رود ویروس دچار تغییرات جدید شود. این وضعیت می‌تواند شکل‌گیری موج جدیدی از ابتلا به ویروس و بستری شدن در شفاخانه ها را به دنبال داشته باشد و با توجه به این که شفاخانه‌ها در حال حاضر با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند، مشکلات زیادی را برای کارکنان بخش سلامت ایجاد کند.
جدیدترین مطالعات محققان تولیدکنندۀ واکسن فایزر و دانشکده طبی دانشگاه تگزاس نشان می‌دهد، واکسین فایزر- بایون‌تک در خنثی‌سازی جهش پروتین تاجدار ویروس موثر است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا