آموزش

دومین گروه دیپلوماتان جوان افغان به مسکو فرستاده شدند

دومین گروه دیپلوماتان جوان افغان به مسکو فرستاده شدند
کابل   ۱۶قوس باختر
بر اساس دعوت اکادمی ديپلوماسی وزارت امور خارجه فدراتیف روسیه، دومین گروه متشکل از پانزده دیپلومات جوان افغان جهت اشتراک در برنامه آموزشی تحت عنوان "سیاست خارجی روسیه در دنیای رو به جهانی شدن" به روسیه فرستاده شدند.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،در محفلی که به این مناسبت در سفارت روسیه برگزار شده بود دکتور نصیر احمد اندیشه معین اداری وزارت امور خارجه و تعدادی از روسا و دیپلوماتان وزارت امور خارجه افغانستان و روسیه در آن اشتراک داشتند.
درآغاز مجلس، سفیر فدراتیف روسیه پیرامون همکاری های علمی و تعلیمی بین دو موسسۀ اکادمیک صحبت نمود و از نقش آن کشور در زمینه تعلیم و تربیه کادرهای افغان و ارتقای ظرفیت در نهادهای مختلف افغانستان یادآوری کرد.
دکتور نصیراحمد اندیشه اظهار داشت: «وزارت امور خارجه از آغاز همکاری علمی و تعلیمی بین انستیتوت دیپلوماسی این وزارت و اکادمی دیپلوماسی وزارت امور خارجه آن کشور که بعد از یک وقفه بیشتر از 23 سال وارد مرحله جدید گردید، اظهار قدردانی می نماید.
موصوف از سعی و تلاش انستیتوت دیپلوماسی وزارت امور خارجه و سفارت فدراتیف روسیه در کابل در این راستا اظهار سپاس نمودو گفت: "امید است این همکاری در سال های آینده نیز بیشتر شود.
گفتنیست که افغانستان سالانه حدود سه صد تن از محصلان افغان را جهت تحصیلات عالی به پوهنتون های مختلف فدراتیف روسیه می فرستد. روسیه همچنان در زمینه ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان نیز همکاری می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا