اخبارجامعه

سیلاب ها در فاریاب جان ده تن را گرفت

 میمنه، 15 ثور، باختر

از اثر بارند گی های شدید در دو روز گذشته و سرازیر شدن سیلاب ها در بعضی از ولسوالی های فاریاب و حومه های شهر میمنه، خسارات هنگفت مالی و جانی به باشندگان آن ولایت وارد شده است.

مولوی شمس الدین محمدی رئیس اطلاعات وفرهنگ فاریاب به خبرنگار آژانس باخترگفت که  دراثر سرازیر شدن سیلاب ها در فاریاب ده تن جان باختند و پانزده تن دیگرزخم برداشتند.

وی افزود که این سیلابها که در مناطق سرتخت، گنداب پایین، قلند بازار، هزارقلعه ، چهارشنبه ،کاریز، الکوزی، بارکزی، دوآبی، خواجه اسپیلان، قمرک ویمبلاق ولسوالی های چهلگزی و قیصار سرازیر شده است که بیش ازچهارصد منزل مسکونی، ده بند برق و آسیاب، ده ها دکان و کلینیک، ده ها راس مواشی، چهار پل وحاصلات هزاران جریب زمین زراعتی و باغ ها تخریب شده است وراه های موصلاتی ولسوالی های چهلگزی وقیصار با مرکز ولایت نیز قطع شده است.

به گفتۀ رئیس اطلاعات وفرهنگ فاریاب، متضرران این حوادث طبیعی از ریاست مبارزه با حوادث و مسوولان دفاتر کمک رسان خواستند که هر چه عاجل به مشکلات باشندگان رسید‌گی لازم و به موقع کنند، چون مردم از این ناحیه بی نهایت خساره مند شده اند و به کمک های بشردوستانه نیاز جدی دارند.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا