امنیت

دو جنرال امریکایی مامور تحقیق چگونگی حمله بر شفاخانه داکتران بدون مرز درکندز شدند

کابل باختر/ 4/ عقرب
درحالیکه سه جسد دیگر از زیر آوار ها از ساختمان تخریب شده شفاخانه داکتران بدون مرز در کندز پیدا شد، قوماندانی نیروهای بین المللی در افغانستان به منظور بررسی های چگونگی حادثه شفاخانه دکتوران بدون مرز درکندز، دوجنرال امریکایی را توظیف کرد .
به گزارش آژانس باختر ، دریک اعلامیه که ازسوی سازمان داکتران بدون مرز به نشر رسیده گفته شده که تعداد تلفات حادثه بمباردمان شفاخانه آنها در ولایت کندز به سی تن می رسید .
دراعلامیه آمده است ده تن از کشته ها شده ها مریضان داخل بسترو سیزده تن دیگر شان کارمندان این شفاخانه میباشند.
داکتران بدون مرز میگویند که به تازه گی هفت جسد دیگر اززیر آوارها بیرون آورده شده که هویت آنها تا حال شناسائی نگردیده است .
درهمین حال جنرال جان کمبل قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع درافغانستان، دوجنرال امریکایی راجهت بررسی همه جانبه حمله درشفاخانه داکتران بدون مرز درکندز گماشته است.
به باور آگاهان سیاسی، رویداد حمله به شفاخانه داکتران بدون مرز بطور همه جانبه محکوم گردیده است و اردوی امریکا ناتو را وادار ساخته تا دراین مورد همه جانبه بررسی نمایند.
قرار بود که نتایج بررسی ها درچند روز آینده اعلان شود اما نشر خبر تحقیقات جدید، ارایه گزارش را به تاخیر انداخت .
ظفرهاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری به یک روز نامه غربی گفته است که حکومت افغانستان بخاطر بررسی ها با ناتو کمک وهمکاری می نماید .
جنرال ویلسن شافتر یکی از سخنگوی های ائتلاف به رهبری امریکا گفته است این دو بررسی روشن خواهد ساخت که اشتباه احتمالی انسانی و یا مشکلات تخنیکی و ناکامی سبب این حادثه خونین شده است.
سازمان داکتران بدون مرز خواهان بررسی های مستقل از سوی کمیسیون بین المللی حقیقت یاب شده است و آنها بعداز حمله هوائی به این شفاخانه این شفاخانه را بستند.
شفاخانه داکتران بدون مرز دو روز بعداز داخل شدن نیروهای امنیتی به شهرکندزدرحالیکه طالبان در شهرحضورداشتندهدف جنگنده های نیروهای بین المللی قرار گرفت که تلفات و خسارات زیادی را به جا گذاشت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا