فرهنگ

زندگینامه مختصرحسینه صافی سرپرست ونامزد وزیر وزارت اطلاعات وفرهنگ

کابل باختر 5 سرطان
خانم حسینه صافی دخترالحاج عبدالرحیم جلالی متولد ماه قوس سال ۱۳۵۳ ولایت لغمان می باشد. وی تعلیمات ابتدای خود را در لیسه عالی ناهید شهید و لیسه ملالی به اتمام رسانده و تحصیلات عالی در تربیه معلم ٫مربی معلم و دیپلوم مکالمه پیشرفته زبان انگلیسی  را تمام کرد و سند فراغت لیسانس خود را  در حقوق و علوم سیاسی از پوهنتون طلوع آفتاب دریافت.به زبان های دری٫پشتو٫اردو و انگلیسی تسلط دارند.
خانم صافی بیشتر از ۲۰ سال تجربه در زمینه ای توسعه و انکشاف متمرکز به؛ توسعه ای سازمانی، ایجاد پالیسی ها و برنامه های توانمندی زنان، ظرفیت سازی، دادخواهی برای حقوق زنان ، اعمار صلح و حقوق بشر مصدر خدمت به هموطنان خویش به ویژه زنان افغان قرار گرفته است. که نخستین مبارزات و فعالیت های خویش را از سن 15 سالگی به حیث کتابداربرای زنا ن مهاجر افغان در پاکستان آغاز نموده ومتعاقباً به حیث معلم ٫مربی معلم ٫مربی ارشد ٫معاون ٫ و رییس در موسسات ملی و بین المللی (کمیته بین المللی نجات ٫مکتب کنتری گرامر ٫داکار ٫موسسه بین المللی مهاجرت ٫مرکز تعلیمی زنان افغان ٫بخش انکشافی ملل متحد ٫شبکه زنان افغان و شورای عالی صلح)ایفای وظیفه نموده است.
به نماینده گی از زنان افغان در بحث ها،کنفرانس ها و نشست های ملی و بین المللی چون ؛ کمیسیون وضعیت زنان ، کنفرانس لندن ، کنفرانس کابل ، کنفرانس بن دوم ، کنفرانس شیکاگو ، لویه جرگه عنعنوی ، جرگه مشورتی صلح ، گفتگو های مستقیم غیر رسمی صلح در اسلو- ناروی و دوحه- قطر، کنفرانس عالیرتبه  و سایر بحث های ملی و بین المللی  به کشور های مختلف آسیایی ، اروپایی و امریکایی  سفر کرده واشتراک داشته است و همواره تلاش نموده تا وضعیت زنان افغان را انعکاس داده وطالب توجهات دول و کشور های متعدد در این خصوص گردیده است.
او از حامیان بزرگ تعلیم و تربیه است؛ او معتقد است که کیفیت تعلیم و تربیه راه حل های کلیدی نسبت به پایداری یک ملت است ، که با انتقال مهارت، تجربه و تخصص از طریق عمل به دست میتوان آورد. او همچنین به زندگی شخصی و مسلکی متوازن معتقد است.  نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا