اخبارTOPجهان

از آغاز جنگ غزه تاکنون ۴ هزار نظامی اسرائیلی معیوب شده اند

 

کابل ۲۳ جدی  باختر

سایت خبری عبری  موسوم به «واللا») فاش کرده است  که از ۱۵ میزان که مصادف با آغاز جنگ در غزه  است تاکنون ۴ هزار نظامی اسرائیلی دچار معیوبت دایمی شده اند.

سایت خبری عبری «واللا» در ادامه گفته است:  ۱۰۰ روز پس از جنگ، تا اکنون مشخص شده‌است که حدود ۴ هزار سرباز دارای معلولیت هستند و با ادامه جنگ و مقاومت حماس، رژیم اسرائیل باید منتظر معلولیت بیشتر عساکرش در این جنگ باشد.

 این سایت تخمین‌ زده است  که ممکن شمار عساکر معلول در جنگ ظرف چند ماه آینده به ۳۰ هزار تن برسد.

این سایت عبری گفته است حمله حماس در ۷ اکتوبر، اسرائیل را وارد جنگی کرد که قبلاً از نظر تعداد سربازان مجروح شاهد آن نبوده، اما مهمتر از آن این است که جراحات سربازان بسیار جدی است.

 

براساس گزارش سایت واللا، به دلیل مراقبت‌های اختصاصی تیم‌های امدادی و پزشکی، مجروحان جدی و با جراحت خطرناک زنده مانده‌اند.

این سایت افزود، ارتش «همه اطلاعات مجروحان را در اختیار مردم قرار نمی‌دهد، زیرا بیم آن می‌رود که این امر منجر به کاهش روحیه مردم شود»

در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ سرباز طبق سه طبقه بندی انجام شده دارای معلولیت شناخته شده‌اند که این بدان معناست آنها بدون اینکه به طور رسمی به عنوان یک معلول معرفی شوند از کلیه درمان‌ها و حقوق مختص افراد معلول در ارتش برخوردارند.

این سایت به نقل از عیدان کالیمان، رییس سازمان معلولان ارتش اسرائیل نوشت: «در ازای هر فیزیوتراپیست که با آنها کار می‌کردیم، اکنون به چهار فیزیوتراپ نیاز داریم تا پاسخگوی حجم مجروحان باشیم و همین امر در مورد سایر حرفه‌های درمانی نیز صدق می‌کند

وی افزود: باید به یکباره به نفع سربازان خود نیرو را سه برابر کنیم، من ۳۰ سال است که در سازمان هستم، تا به حال با این تعداد مجروح مواجه نشده‌ام و واقعا وضعیت آنها بسیار وخیم است.

کلیمان خاطرنشان کرد که «بسیاری مجروح هستند که دست‌هایشان قطع شده و نابینا و فلج شده‌اند»

ارتش رژیم صهیونست ۳۶۰ هزار سرباز ذخیره در جنگ علیه نوار غزه را از ۷ اکتوبر به خدمت گرفته، در حالی که عملیات زمینی نیز از ۲۷ همان ماه آغاز شد.

تا صبح روز جمعه ۲۲ جدی، تعداد افسران و سربازان کشته شده اسرائیلی به ۵۲۰ نفر رسید که ۱۸۶ نفر از کشته‌ها و مجروحان مربوط به زمان آغاز جنگ زمینی در نوار غزه اند.

اما رسانه های عبری دولت نتانیاهو را به پنهان کاری متهم میکنند و تاکید دارند که شمار عساکر کشته به مراتب بیشتر از آن است که دولت اسرائیل می گوید.

این رسانه ها مدعی اند که بسیاری از خانواده های  اسرائیلی که عزیزان شان را در جنگ از دست داده اند، به اجساد مردگان شان را ندیده اند و از آنان خواسته شده است برای منافع اسرائیل خاموش بمانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا