جامعه

تغییر ساختمان آپارتمان های مکروریان ها با بریدن پلیت ها خطرهای جانی ببار آورده است

کابل باختر 11 حوت
باشنده های شماری  از بلاک های مکروریان هانگران اند که بلاک های شان با خطر احتمالی انهدام  مواجه است.
این باشنده ها می گویند که تغییرات خودسرانه دربرخی ازاپارتمان ها خطر انهدام  بلاک ها را متصور کرده وآنان  از این بابت نگران اند وباید مسئولان ریاست تدویر مراقبت مکروریان ها از کندن کاری پلیت های اپارتمان های مکروریان ها جلوگیری کنند.
ببرک باشنده بلاک  29 مکروریان اول به خبرنگار آژانس باختر گفت: شماری از مکروریان نشین ها  درساختمان  داخلی  آپارتمان های شان  طور خودسر تغییر آورده اند  وآنان  با کندن کاری پلیت های اتاق های شان خطر انهدام  ساختمان  بلاک ها را بوجود آورده اند.
یک باشنده بلاک  135 مکروریان سوم به آژانس باختر گفت: دربلاک  مربوط حتا به ساخت  حمام سونا مبادرت کرده اند .
وی گفت که باید  مسئولان  ریاست تدویر  مراقبت مکروریان ها از چنین  کارهای خودسر درساختمان  های مکروریان ها ممانعت نمایند.
همچنان  عدۀ  زیادی  ازین باشنده ها درتماس به آژانس باختر از این ناحیه  ابراز نگرانی کرده اند واز مسئولان ریاست تدویر مراقبت مکروریان ها خواسته اند تا درزمینه رفع این خطر جانی  اقدامات لازم را رویدست گیرند.
سیدمایل مطهر  انجنیر ساختمانی نیز در زمینه به خبرنگار آژانس باختر گفت که چنین  مداخله خودسر در ساختمان  مکروریان ها عاری از خطر های جانی نیست  اوگفت هرگاه دریک منزل  دیوار  ویا پلیت ساختمان بریده می شود احتمال  انهدام  ساختمان را بوجود می آورد.
انجنیرمطهر بیان داشت که پلیت های ساختمان مکروریان ها طور معیاری  با سیخ وسمنت، نظر به مقاومت ساختمان  ساخته شده ونباید این پلیت ها بریده شودویا در آن مداخله صورت گیرد.
وی گفت که وظیفه  شاروالی کابل بخصوص ریاست تدویر  مراقبت مکروریان هاست تا درزمینه به مالکان مکروریان ها تفهیم نماید که درزمینه از احتیاط کار بگیرند ودرساختمان  مداخله بی مورد نکنند .
دراین حال خبرنگارآژانس باختر ، این نگرانی  ها را با دیپلوم انجنیر شفیع الله قیصاری ریئس تدویر مراقبت مکروریانها در میان گذاشت او نیز تائید کرد که  درساختمان شماری از این اپارتمان ها تغییرات خودسر بوجود آمده  وخطرهای احتمالی را درپی دارد اما وی بیان داشت که شماری ازمالکان آپارتمان ها در زمان حکومت طالبان به این اقدامات دست زده اند و مسئولان این ریاست به کسی اجازه مداخله درساختمان ها را نمی دهند.
وی خاطر  نشان کرد، بلاک هایی که پلیت های آپارتمانها درآن قطع ویابریده شده باشد  زیرتهدید فروریختن قرار دارد.
به هرصورت این فقط هوشداری است که متوجه آنعده  از مکروریان نشینان میباشد که عده یی از آنان  به تغییر  درساختمان  ها دست زده اند و جا دارد که برای رفع این خطرهای احتمالی مسئولان امور تدابیر  جدی را اتخاذ کنند زیرا  با درنظر داشت  نظریات ونگرانی های مطرح شده اگر احتمال  خطر انهدام  بلاک ها وجود داشته باشد بخاطر  جلوگیری  از فاجعه انسانی  باید مسئولان  از همین  اکنون اقدامات لازم راعملی  کنند.
زیرا چنین وضعیت بوجود آمده  درشماری از بلاک های مکروریان ها به یقین که مقاومت در برابر تکان های  زلزله را از این  بلاک ها به مراتب کاسته است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا