آموزش

اطلاعیه بورس های تحصیلی 1391 به مصرف دولت افغانستان

به اطلاع آنعده فارغان سال 1390 که امتحان کانکور را موفقانه سپری نموده و با در نظر داشت نمرات کانکور نامزد بورسهای تحصیلی دولتی شناخته شده و اسم های شان درج جدول نشر شده  در ویب سایت وزارت تحصیلات عالی است ، رسانیده میشود که از تاریخ  5 الی 20 ثور 1391 غرض تکمیل اسناد شان به وزارت تحصیلات عالی مراجعه نمایند.

کاندیدان میتوانند اسناد مورد ضرورت بورسهای تحصیلی از قبیل رهنمود بورسهای تحصیلی ، فورم کاندیدی ، تضمین خط ، تعهد نامه و فورم صحی را از ویب سایت وزارت تحصیلات عالی www.mohe.gov.af  دریافت نموده و پس از خانه پری و امضا به همراه اصل و کاپی تذکره تابعیت و 10 قطعه فوتوی 3/4  به مدیریت بورسهای به مصرف دولت در ریاست ارتباط خارجه وزارت تحصیلات عالی تسلیم نمایند.

تمام کاندیدان مکلف به امضای تعهد نامه و ارائه تضمین خط توسط دو کارمند رسمی دولت میباشند.

سهمیه کوچی ها در این بورس ها به تعداد 13 بورس به اساس بلند ترین نمرات کانکور میباشد و طبق طرزالعمل سهمیه ورثه شهدا و مفقودین 5 فیصد یعنی 26 محصل میباشد.

همچنان سهمیه معلولین و معیوبین 5 فیصد یعنی 26 محصل بوده که از طرف وزارت محترم کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین معرفی میگردند.

انتخاب کشور نظر به موجودیت امکانات دولت افغانستان ، کشور مورد نظر ، موجودیت سیت و ضرورت نیروی بشری در کشور صورت میگیرد.

نامزدان باید متوجه باشند که نامزد شدن به بورس به مفهوم قبولی آن نیست، تا زمانیکه قبولی بورس وی از جانب کشور بورس دهنده مواصلت ننماید، کاندید مستحق استفاده از سایر بورس ها نبوده و هیچگونه ادعایی مبنی بر داشتن امتیاز و حق بالای کشور بورس دهنده و وزارت تحصیلات عالی ندارد.

به همین ترتیب کاندیدان باید تا وقت مواصلت منظوری و اعزام به تحصیل خویش در پوهنحی مربوطه در کشور ادامه داده و خود را منفک ننمایند.

قابل ذکر است که عدم مراجعه کاندید د رخلال مدت معینه (5ثور1391 الی 20 ثور1391 ) به وزارت تحصیلات عالی ، انصراف از بورس تلقی گردیده و شخصی دیگر واجد شرایط بجایش انتخاب خواهد شد.

کاندیدان محترم میتوانند برای دریافت معلومات بیشتر به ریاست ارتباط خارجه و مدیریت امور محصلان وزارت تحصیلات عالی ، بخش رهنمود بورس های ویب سایت وزارت و یا تیلیفون 0202500324 به تماس شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا