امنیت

در حمله هوایی در موسی قلعه هلمند ۲۲ عضو القاعده کشته شدند // منابع محلی:حمله بر غیر نظامیان صورت گرفته است

کابل/  اول میزان/ باختر
منابع وزارت دفاع ملی می گویند در عملیات نیروهای اردوی ملی که شب گذشته در ولسوالی موسی قلعه هلمند انجام شد٬ ۲۲ هراس افگن کشته شدند که شماری از اعضای القاعده شامل آن اند.
مگر منابع محلی می گویند که شب گذشته یک محفل عروسی در موسی قلعه هدف قرار گرفت و به افراد ملکی تلفات وارد شده است.
به گزارش آژانس باختر٬ وزارت دفاع می گوید٬ نیروهای اردوی ملی شب گذشته تجمع گروه های هراس افگن رادر ساحه تخته پل ولسوالی موسی قلعه هلمند هدف قرار دادند.
فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که در این عملیات ۲۲ طالب خارجی را کشتند و ۱۴ تن دیگر‌ آنان گرفتار شدند در میان گرفتارشدگان پنج هراس افگن پاکستانی ویک شهروند بنگله دیش هم شامل است و یک ذخیره گاه جنگ افزارگروه طالبان منهدم شده است
فواد امان می گوید: هراس افگنان در حالی هدف قرار گرفتند که برای سازماندهی یک رشته حمله های هراس افگنانه برنامه ریزی می کردند.
در همین حال اداره امنیت ملی با نشر خبرنامه یی گفته است در حمله هوایی و زمینی نیروهای افغان و بین‌المللی در محل تخته پل در نزدیکی مرکز ولسوالی موسی قلعه پنج فرد مهم القاعده کشته شدند و سه زن عضو شبکه القاعده که به زبان انگلیسی و اردو صحبت می‌ کنند بازداشت شدند.
در خبرنامه به هویت و ملیت این پنج عضو القاعده اشاره نشده است.
منابع محلی در موسی‌قلعه مدعی هستند که در این حمله حدود ۴۰ نفر کشته شده‌اند.
مقام‌های محلی در هلمند اعلام کرده‌اند که در عملیات هوایی و زمینی قطعات خاص در این ولایت شماری از اعضای گروه طالبان کشته شدند و به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده است.
عمر حواک، سخنگوی والی هلمند گفته است ٬شب گذشته قطعات خاص نیروهای امنیتی در مربوطات تخت پل ولسوالی موسی قلعه  شماری از اعضای گروه طالبان به شمول تعدادی از قومندانان این گروه کشته شده‌اند.
مگر او تلفات برخاسته در میان باشندگان محل را ناشی از انفجار یک ذخیره گاه مهمات گروه طالبان می داند.
عبدالمجید آخند زاده رییس شورای ولایتی هلمند می گوید که نیروهای امنیتی بر یک مراسم عروسی در موسی قلعه حمله هوایی کرده اند و ۴۰ نفر را کشته اند
ونه نفردیگر را زخمی کرده اند.
آخند زاده تنها کشته شدن شش مخالف مسلح را در این حمله هوایی تایید می کند وتاکید دارد که متباقی کشته شدگان همه افراد ملکی شامل زنان٬کودکان و کهن سالان اند.
او بر پیگیری این قضیه از سوی حکومت تاکید دارد و خواستار مجازات عاملان این حمله است.
وزارت دفاع ملی گفته است که ادعاها درباره آسیب رسیدن به غیرنظامیان در موسی قلعه ‌را بررسی می کند و نتایج بررسی‌ها‌ را با رسانه‌ها و‌ مردم شریک خواهند کرد.
این حمله درست زمانی صورت گرفته است که مساله بروز تلفات ملکی در منازعات جنگی در افغانستان٬به یک بحث داغ مبدل شده است٬ همه روزه افراد ملکی در جریان منازعه های جنگی و رویدادهای دیگر هراس افگنانه کشته و یا زخمی می شوند همه از چنین یک وضعیت اظهار تاسف می کنند مگر هیچ راهکاری برای پایان بخشیدن به آن وجود ندارد.   صائم فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا