اخباراقتصادجامعه

بیش ازیک میلیارد دالرتا پایان سال روان میلادی به مردم افغانستان کمک صورت می گیرد

کابل / 23 سنبله / باختر

کشورها وسازمان های کمک کننده، دیروز درنشست بشردوستانۀ سازمان ملل متحد که در جنوا در مورد افغانستان برگزارشد، وعده کردند که بیش ازیک میلیارد دالرامریکایی را تا پایان سال روان میلادی به مردم افغانستان کمک می کنند.

به گزارش آژانس باختر ازمنابع خبری بین المللی؛ دراین نشست درمیان کشورهای کمک‌ کننده،‌ آلمان گفت که ۱۰۰ میلیون یورو را از قبل به کمک ‌هایش برای مردم افغانستان وکشورهای همسایه آن اضافه کرده است و در نظر دارد که ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر را نیز اضافه کند.

همچنان جاپان در سهم خود وعده داد که ۲۰۰ میلیون دالر کمک‌ ها را برای مردم افغانستان اختصاص می‌دهد و فرانسه نیز از کمک ۱۰۰ میلیون یورویی‌ اش برای افغانستان خبر داد.

امریکا اعلام کرد که ۶۴ میلیون دالر را به جمع کمک ‌هایش به سازمان ملل متحد و شمار دیگری از نهادها می‌افزاید که به این ترتیب مجموع کمک‌های امریکا به افغانستان در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳۳۰ میلیون دالر می‌رسد.

به همین ترتیب دنمارک خاطرنشان کرد که ۳۸ میلیون دالر دیگر را به کمک‌هایش برای مردم افغانستان اضافه می‌کند و ناروی نیز ۱۱.۵ میلیون دالر برای امور بشردوستانه در افغانستان درنظر گرفت.

 در ادامۀ نشست، سازمان ملل متحد کمک ۲۰ میلیون دالری از بودجۀ مرکزی رسیدگی به رویداد های عاجل این نهاد را برای حمایت از کارهای بشردوستانه اعلام کرد.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا