اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۶ قوس، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارش‌گر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «متقی: جنگ در افغانستان به صورت کامل به پایان رسیده است» نوشته کرده است: سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد مدعی شده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و جامعه بین المللی باید قدردان دست‌آورد‌های امارت اسلامی باشد.

سایت خبری شفقنا افغانستان تحت عنوان «واکنش امارت اسلامی به ادعاها در خصوص ورود اتباع پاکستانی به افغانستان به نام افغان» نوشته است:معاون وزیر امور مهاجران امارت اسلامی می‌گوید، امکان ورود هیچ تبعه خارجی از پاکستان به نام افغان وجود ندارد.

عبدالرحمن راشد، معاون وزیر امور مهاجران امارت اسلامی می‌گوید که افراد بازگشتی از پاکستان بر اساس برنامه به «محلات اصلی‌شان انتقال داده می‌شوند، از هر ولایت و ولسوالی که باشند»

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «… نماینده امارت اسلامی باید به نشست تغییر اقلیم دعوت شود» نگاشته است: اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که در بیست و هشتمین نشست تغییر اقلیم سازمان ملل متحد یا کاپ از نماینده‌ی افغانستان دعوت نشده است.

روح الله امین رییس بخش تغییرات اقلیم اداره ملی حفاظت از محیط زیست، می‌افزاید که موضوع تغییراقلیم بستگی به شهروندان افغانستان دارد و جهان نباید بخش تغییر اقلیم را با موضوع سیاسی این کشور ربط بدهد.

قراراست تا سه روز دیگر، بیست و هشتمین نشست تغییراقلیم سازمان ملل متحد یا کاپ، در امارات متحد عربی از سوی کنوانسیون این سازمان برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا