اقتصاد

رئیس جمهور غنی با شماری از اعضای اتحادیه مولدین قالین دیدار کرد

کابل ۲۱ میزان باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با شماری از اعضای اتحادیه مولدین قالین در ارگ دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد،در این دیدار که در آن همایون رسا وزیر تجارت و صنایع، حضرت عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رئیس جمهور و جواد پیکار رئیس عمومی اداره مستقل اراضی افغانستان نیز حضور داشتند، محمد ظریف یادگاری معاون اتحادیه مولدین قالین به نمایندگی از دیگران صحبت کرد.
وی پلان سه سال آیندهء اتحادیه مذکوررا ارائه کردو گفت که با منظوری این پلان توسط رئیس جمهور و تطبیق آن، اتحادیه مولدین قالین می تواند دسترسی بهتر به مواد خام با کیفیت پیدا کند، در عرصه مالی، صندوق وجهی ایجاد و پروسه ارزش افزایی و بازاریابی تقویت گردد و در عرصه ترانسپورت هوایی و زمینی و مسئولیت های اجتماعی نیز منفعت های خوبی نصیب این اتحادیه می شود و زمینه کار به هزاران تن از هموطنان ما فراهم خواهد شد.
یادگاری گفت که اتحادیه مولدین قالین افغانستان توانایی رقابت را دارد اما دولت باید در زمینه دسترسی آن به بازارهای بین المللی همکاری کند. او همچنان خواهان ایجاد گدام ها بخاطر جمع آوری قالین بخصوص هنگر های صادراتی گردید.
معاون اتحادیه مولدین قالین خاطر نشان کرد که بخاطر حفظ اصالت قالین کشور، باید صادرات قالین افغانستان با تعیین جنسیت آن توسط متخصصین کشور ،انجام شود و مواد خام مانند تار، رنگ و پشم از سوی متخصصین دیده شود.
سپس رئیس جمهور غنی در سخنانی گفت که کشور دوست ترکمنستان آماده گی کامل خویش را بخاطر همکاری با صنعت قالین افغانستان ابراز داشته است.
رئیس جمهور به رئیس عمومی اداره مستقل اراضی افغانستان هدایت داد تا در زمینه ایجاد شهرک های قالین با آنان نشست هایی داشته باشد.
رئیس جمهور گفت که اگر اتحادیه مولدین قالین ، پروژه های مشخصی را روی دست داشته باشد، به بانک ملی هدایت خواهد داد تا در زمینه قرضه دهی به آنان همکاری نماید.
رئیس جمهور غنی گفت که پنج میدان هوایی افغانستان بین المللی می شود و دولت حاضر است گدام های را در اختیار مولدین  قالین در میدان های هوایی قندهار و کابل قرار دهد.
در اخیر این دیدار رئیس جمهور به وزیر تجارت و صنایع هدایت داد تا با اعضای اتحادیه مولدین قالین در رابطه به ارتقای کیفیت صادرات و واردات مواد خام، نشست های داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا