فرهنگ

از صدیق افغان و کمیته ملی المپیک افغانستان تقدیر بعمل آمد

کابل 26 قوس باختر

 اتحادیه  سینماگران افغانستان امروز از صدیق افغان و کمیته ملی  المپیک کشور تقدیر نمودند.

در مراسمی که به همین مناسبت در هوتل کرستال شهر کابل تدویر گردید، جوان شیر حیدری رئیس اتحادیه  سینما گران افغانستان گفت، اتحادیه متذکره این  مراسم را به خاطر بزرگداشت از ورزشکاران کشور  ورشد ورزش برگزار کرده.

وی گفت ورزشکاران سفیران صلح اند ، ورزشکاران و فرهگنیان ناجی این میهن میباشند و تمام فرهنگیان در کنار ورزشکاران خود قرارخواهند داشت.

جوان شیر حیدری همچنان صدیق افغان را افتخار کشور یاد کرد که لقب فیلسوف جهان را کمایی کرده است.

همچنان دراین  مراسم جلال نورانی مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ  بیان داشت که دو گروه در روی زمین  سهم ارزنده داشته که یکی آن هنرمندو دیگرش ورزشکار میباشد و در هردوی آن زیبایی نهفته است.

نورانی خاطرنشان کرد که به نماینده گی  وزارت اطلاعات و فرهنگ از اتحادیه سینماگران افغانستان ابراز قدردانی میکنم. این  اتحادیه با بزرگداشت از ورزشکاران و هنرمندان اقدامات نیکی انجام داده است.

جلال نورانی همچنان گفت، جای افتخار است که در کشورما چنان فرزندانی داریم که فیلسوف ، ورزشکار و فلم سازاند که افتخارات را نصیب  این سرزمین ساخته اند.

وی علادوه کرد که این افتخارات را از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ تهنیت میگویم .

در این مراسم محمد ظاهر اغبر رئیس کمیته ملی المپیک ، صدیق برمک فلم ساز کشور، استا شیرمحمد محمدی یکتن از هنرمندان سینما وورزشکار افغان که مدال نقره از مسابقات ترکیه حایز گردیده وصحبت نمودند.

در اخیر تحایفی که از جانب اتحادیه سینما گران افغانستان تهیه شده بود به صدیق افغان، محمد ظاهر اغبر و استاد شیرمحمد محمدی اهدا گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا