سیاست

بازگشت اطفال مهاجر افغان مطابق میثاق های بین المللی صورت گیرد

کابل/3/حوت/باختر

سفرای برخی از کشورهای اروپایی در کابل امروز در نشستی با وزرای امور مهاجرین و عودت کننده گان، شهدا و معلولین و امور اجتماعی روی بازگشت اطفال مهاجر افغان به کشور بحث نمودند.

در این نشست که سفرای بریتانیا، نایجریا، سویدن، کانادا، دنمارک و هالند مقیم کابل شرکت داشتند روی بازگشت آن عده اطفال مهاجر افغان تاکید کردند که از راه های مختلف بدون والدین به کشورهای اروپایی پناهنده شده اند.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر، در این نشست داکتر جماهیر انوری وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان و آمنه افضلی وزیر شهدا و معلولین و امور اجتماعی ابراز داشتند که هر گونه بازگشت این اطفال باید در مطابقت با میثاق های بین المللی صورت گیرد و در قدم نخست ایجاد شرایط مناسب برای آنان در داخل کشور مهیا گردد.

آمنه افضلی وداکتر جماهیر انوری همچنان گفتند که موضوع  را در شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان مطرح خواهند کرد.

و در صورتیکه  جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه موافقت نماید وزارت های امورمهاجرین وعودت کننده گان، شهدا، معلولین و امور اجتماعی در استقامت های کاری شان در زمینه اقدام خواهند کرد.

داکتر جماهیر انوری، به آژانس اطلاعاتی باختر گفت که هنوز شرایط بازگشت این اطفال به افغانستان مساعد نمی باشد و هنوز پروژه های مشخص برای آنان طرح نشده و باید کشورهای اروپایی به خصوص میزبان، اطفال مهاجر افغان را در بازگشت آنان قبل از وقت اقدام ننمایند.

همچنان آمنه افضلی نیز خاطرنشان کرد که مکلفیت داریم تا از حق و حقوق اطفال مهاجر افغان دفاع نماییم و در صورتیکه حکومت افغانستان به عودت داوطلبانه آنان موافقت نماید، کشورهای میزبان باید در راستای ایجاد شرایط مناسب در کشور ما را کمک نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا