اخبارجهان

امریکا آتش جنگ اتمی را بیشتر از قبل داغ ساخته است

کابل، ۲۲ سرطان، باختر
ماریا زاخارووا، غرب رویاروی همه جانبه را با روسیه به راه انداخته و اکنون به طرز خطرناکی در آستانه رویاروی نظامی نامحدود با روسیه قرار کرفته است.
آژانس باختر به نقل از العربیه، وزارت خارجه روسیه با توجه به فضای تنش شدید میان مسکو و واشینگتن پس از تهاجم نظامی به اوکراین، تاکید کرد که ایالات متحده امریکا و متحدانش به طور خطرناکی در آستانه بروز منازعه مسلحانه مستقیم با روسیه قرار دارند که در بردارنده خطر تنش هسته‌ یی خواهد بود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در این خصوص خاطرنشان کرد که واشینگتن و متحدانش باعث تشدید بحران اوکراین شده‌ اند.
زاخارووا افزود، غرب رویارویی همه‌ جانبه را با روسیه به راه انداخته و اکنون به طرز خطرناکی در آستانه رویارویی نظامی نامحدود با روسیه قرار گرفته است.
او همچنین با بیان این که چنین رویارویی قطعا به معنای بروز درگیری مسلحانه مستقیم قدرت‌ های هسته‌ یی است، ابراز نگرانی کرد که چنین برخورد احتمالی، در بردارنده تشدید تنش‌ های هسته یی خواهد بود.
گفته‌ های این مقام روسی با سخنان چند روز پیش دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ یی همخوانی دارد.
این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است که مسکو، موضوع جنگ هسته یی را بازیچه قرار نمی‌ دهد.
با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه ماه ‌ها پیش، با آغاز تهاجم به اوکراین، دستور آماده ‌باش نیروهای بازدارنده هسته‌ یی روسیه را صادر کرده بود.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا