سیاست

اعلامیه مطبوعاتی جمهوری اسلامی افغانستان

 

در رابطه به تولید فلم توهین به پیامبر اعظم اسلام در امریکا

كابل باختر 22 سنبله

با تاثر فراوان اطلاع گرفتیم که فلم سازی به اسم سام باسیل فلمی را تولید نموده که در آن به حضرت پیامبر گرامی اسلام توهین شده و تری جونز کشیش امریکائی کلیپ ویدیویی را جهت ترویج این فلم نشر نموده است.

جمهوری اسلامی افغانستان با شدت و قاطعیت تمام، این عمل غیر انسانی و توهین آمیز را محکوم نموده، انزجار شدید خود را در برابر آن ابراز می کند.

حضرت سرور کاینات، پیامبر عظیم الشان اسلام، ناجي بشریت، منادی صلح و پیام آور راستی و حقیقت بر روی زمین است. توهین به حضرت پیامبر اسلام در حقیقت توهین به ارزش های والای یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان می باشد.

این عمل توهین آمیز موجب دشمنی و تقابل میان ادیان و فرهنگ ها در جهان ما شده و ضربه شدیدی است به صلح و همزیستی میان انسانها.

ما یقین کامل داریم که فلم ساز سام باسیل و تری جونز کشیش افراطی و همفکرانش بجز از یک اقلیت بسیار اندک و افراطی از کس دیگری نماینده گی نمی کنند.

این عمل شنیع موجب ناراحتی و انزجار همه انسانهای صلح دوست و طرفدار صلح و همزیستی در جهان است.

توهین به مقدسات و ارزشهای دینی شامل مقوله آزادی بیان نیست. توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد انسان این کره خاکی و جریحه دار ساختن احساسات بر حق آنها، عمل جنایتگارانه است.

حکومت افغانستان جداً می خواهد تا جلو پخش و نشر فلم و کلیپ ویدیویی توهین به حضرت پیامبر اسلام گرفته شود و اجازه داده نشود که این عمل شنیع فلم ساز و کشیش افراطی، موجب جریحه دار شدن بیشتر عواطف جهان اسلام گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا