سیاست

جلسه کمیته عالی اصلاحات اداری به ریاست نماینده فوق العاده رییس جمهور، برگزار شد

کابل باختر 30 جوزا
جلسه کمیته عالی اصلاحات اداری تحت ریاست احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب دیروز برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر، در آغاز اعضای کمیته، گزارش‌های کاری شان را به نماینده‌ فوق العاده‌ی رییس جمهور ارائه نمودند.
داکتر مشاهد سرپرست کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی از کندی تدقیق و نهایی نشدن (طرح قانون جدید کارکنان خدمات ملکی و قانون اجراآت اداری) که از مدت زیادی به وزارت عدلیه برای پیش نویس فرستاده شده، ابراز نگرانی کرده افزود که با تطبیق و نافذ کردن این قانون روند اصلاحات، تخصصی شدن بست‌های خدمات ملکی، تقویت مصئونیت کاری کارکنان، همسان‌سازی معاشات کارکنان خدمات ملکی، ایجاد محکمه اداری و کوتاه ساختن پروسه شکایات کارکنان سهل‌تر شده و می‌تواند تغییرات اساسی در اداره خدمات ملکی کشور رونما گردد.
مشاهد ضمن خواستن حمایت قاطع سیاسی از فرایند اصلاحات اداری و خدمات ملکی از سوی رهبران حکومت وحدت ملی، اضافه نمود که شکایات از پروسه استخدام بست‌های عالی رتبه (اول و دوم) در وزارت‌خانه افزایش یافته و سبب گشته است که تعیینات و تبدیلی‌ها و منفکی‌های کارکنان خدمات ملکی به شکل غیر معیاری و دسته جمعی صورت گیرد.
احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب پس از شنیدن گزارش، بیان داشت که از بین بردن تداخل وظیفوی، تقویت حمایت سیاسی در راستای اصلاحات، توجه به مصئونیت کاری کارکنان و کمبود ظرفیت تخصصی ادارات از جمله در وزارت عدلیه از مسایل اساسی بوده و هرچه عاجل به آن رسیده‌گی صورت گیرد.
نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور در مورد تبدیلی و منفکی دسته جمعی کارکنان ادارات گفت تغییر، تبدیلی و سبکدوش کارکنان خدمات ملکی، به انگیزه های قومی و سیاسی نباید صورت گیرد و باید هرگونه تغییر و تبدیلی کارکنان خدمات ملکی از طریق ادارات ذیربط با درنظرداشت احکام قوانین نافذه کشور صورت گیرد.
در ادامه جلسه، در مورد موجودیت بیست و پنج هزار بست خالی در ادارات خدمات ملکی از جمله 11 هزار بست در وزارت معارف بحث گردید و گزارش داده شد که فعلا تعداد زیادی از بست‌های خالی شامل ادارات خدمات ملکی استخدام گردیده و این روند به صورت جدی ادامه دارد.
قابل یاد آوری است که 94 پروسه از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری ساده سازی شده و 2 پروسه دیگر که عبارت اند از توزیع دیپلوم و بورسیه مربوط وزارت تحصیلات عالی در تفاهم با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به صورت الکترونیکی گردیده است.
احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومتداری خوب به اعضای کمیته عالی اصلاحات اداری هدایت داد تا هیئت نظارتی به شمول نمایندگانی از دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور، ریاست عمومی اداره امور، کیمسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و اداره عالی مبارزه با فساد اداری، از روند پروسه‌های ساده‌سازی شده در ادارات خدمات ملکی نظارت کرده و گزارش مفصل را به دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور ارائه نمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا