اخبارجهان

اولین فلم یک میلیارد دالری در کارنامه کروز

کابل،۸ سرطان، باختر
آژانس باختر به نقل ار بی بی سی، تاپ گان ماوریک: تازه‌ ترین دنباله فلم تاپ گان موفق شد در باکس آفیس از مرز یک میلیارد دالر عبور کند، و به این ترتیب به نخستین فلم تام کروز در طول ۴۰ سال فعالیت حرفه‌ یی او تبدیل شد که به چنین فروشی دست ‌یافته است.
مسئولان استودیوی فلم‌ سازی پارامونت با انتشار این خبر اعلام کردند که چنین آماری، تاپ گان ماوریک را پس از تایتانیک، به جایگاه دوم پرفروش ‌ترین فیلم در تاریخ این شرکت یعنی فروش در امریکا تبدیل کرده است.
کارشناسان صنعت سينما گذشتن از مرز یک میلیارد دالر در باکس آفیس را برای هر فیلمی یک دستاورد حائز اهمیت می‌ دانند، اما رسیدن به چنین آماری به خصوص پس از افت نسبی فروش تکت سینما در جهان در پی همه‌ گیری کرونا بیش از پیش اهمیت پیدا می ‌کند.
تاپ گان ماوریک محصول سال ۲۰۲۲ میلادی است و تام کروز در آن نقش کاپیتان پیت ماوریک میچل را بازی می ‌کند که قرار است به گروهی از پیلوت ‌ها برای انجام یک عملیات نا ممکن دیگر آموزش دهد.
طبق آمار، این فلم تا اینجا بین تماشاچی‌ های بالای ۳۵ سال از استقبال بیشتری برخوردار بوده است و اکنون به پنجاهمین فلم در تاریخ سینما بدون در نظر گرفتن تورم تبدیل شده است که می ‌تواند در باکس آفیس ‌های جهانی از مرز یک میلیارد دالر بگذرد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا