سیاست

رییس جمهوری در نشستی با باشندگان ناحیۀ پنجم شهرکابل: خواست ها و پیشنهاد های شما به برنامه ها مبدل و تطبیق می شود

کابل/25 جدی/باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در آغاز سلسلۀ گفتمان ملی، روز گذشته با باشندگان ناحیۀ پنجم شهر کابل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، باشندگان ناحیۀ پنجم شهرکابل مشکلات و پیشنهاد های شان را در شش کمیتۀ معارف، زنان، جوانان، علمای کرام، وکلای گذر، بزرگان قومی و اصناف، با رییس جمهوری شریک کردند.
علی احمد کارگر به نمایندگی از وکلای گذر، از رییس جمهوری به خاطر آغاز بحث ملی و استماع مشکلات مردم تشکر کرد و از اینکه تمام منسوبان امنیتی حوزه پنجم بنابر هدایت رییس جمهور تبدیل شده اند، استقبال کرد.
وی همچنان خواستار بازگشایی جاده های که از سوی زورمندان مسدود شده است، برخورد قانونی با مافیا و غاصبان زمین و آغاز کار اعمار شفاخانۀ ۳۰۰ بستر در منطقۀ دیوانبیگی شد.
مولوی عبدالمتین به نمایندگی از کمیتۀ علمای کرام، خواست های خویش را در رابطه به ثبت مساجد غیر رسمی در وزارت حج و اوقاف، جلوگیری از مواد مخدر و اعمار بلند منزل های غیرقانونی و توجه دولت به علمای کرام و نقش بیشتر آنان در اجتماع، مطرح کرد.
انجنیر سید رحیم ستار به نمایندگی از کمیتۀ اقوام و اصناف، پیشنهاد های خویش را در خصوص جلوگیری از مداخله در مقرری های حوزه ها، توجه به نظام ترانسپورت، مشکلات جوی آب شهرک سعادت، جلوگیری از غصب ساحات سبز و زمین ها و حل مشکل آب آشامیدنی در ناحیۀ مذکور شریک کرد.
محمد صدیق به نمایندگی از کمیتۀ معارف، پیشنهاد های خویش را بر علاوۀ اعمار ساختمان های معیاری برای مکاتب در این ناحیه، حل مشکل کمبود معلمان و افزایش معاش آنان، ایجاد بیمۀ صحی معارف و حل مشکلات مکاتب خصوصی با رییس جمهوری شریک کرد.
محمود سلطانی به نمایندگی از کمیتۀ جوانان پیشنهاد های خود را در رابطه به سپردن تنظیف شهر کابل به بخش خصوصی، اعمار استدیوم ورزشی، هماهنگی میان حوزه های پولیس، جلوگیری از رویدادهای تروریستی، قتل های هدفمند و سرقت و جمع آوری سلاح از نزد افراد غیرمسوول، بیان کرد.
ریحانه وردک به نمایندگی از شورای زنان خواست های خویش را در خصوص گزمه های پولیس برای تامین امنیت بهتر، افزایش زنان در تشکیلات اداری، کاهش بیکاری، جلوگیری از حفر چاه های عمیق، ایجاد ترانسپورت منظم شهری، اعمار محل مناسب برای ورزش زنان و کمک به خانواده های شهدا، مطرح نکرد.
رییس جمهوری از شریک کردن مشکلات، خواست ها و پیشنهاد های واضح آنان تشکر کرد و گفت که خواست ها و پیشنهاد های شما به برنامه ها مبدل و تطبیق خواهند شد. وی افزود: هدف نشست های کاری این است که با باشندگان هر ناحیۀ شهر کابل دیدار کنم، زیرا دیدارهای بالوسیله نتایج خوبی را در قبال نداشت.
رییس جمهوری گفت که حکومت در راستای مبارزه با زورمندان و افراد مسلح غیر مسوول جدی است و در صورت نیاز، دستور استعمال قوه و عملیات را در برابر آنان صادر خواهد کرد، زیرا حوصله مردم به پایان رسیده است. وی با تاکید گفت که دیگر زورمندان در ناحیۀ پنجم باعث آزار و اذیت مردم نخواهند شد.
رییس جمهوری تصریح کرد که تمام زمین های غصب شده از نزد غاصبان گرفته می شود و به والی کابل هدایت داده ام که در این بخش اقدامات جدی کند. وی افزود که مشکلات امنیتی باید طبقه بندی شود و یک کمیتۀ به منظور تشخیص عاملان آزار و اذیت، تهدید، کشتار و صدمه رسانیدن به مردم، ایجاد شود.
رییس جمهوری کشور نقش بزرگان، علمای کرام و وکلای گذر را در بخش امنیت و مصوونیت زنان مهم خواند و گفت که در حوزه های امنیتی پولیس دفاتر برای امنیت زنان ایجاد شود. وی افزود که مشارکت و حضور فعال زنان باید افزایش یابد و همچنان ظرفیت های آنان مورد تحلیل قرار گیرد.
رییس جمهوری با تاکید گفت: "اینکه چه تعداد افراد جواز حمل سلاح دارند و چرا سلاح حمل می کنند، باید تشخیص شود و همچنان روند توزیع جواز اسلحه به حالت تعلیق درآید."
رییس جمهوری به شاروال کابل هدایت داد تا ساحات پارک های تفریحی کودکان و زنان را مشخص کند و ساحه سیلو را برای پارک اهالی خوشحال خان مینه، اختصاص دهد.
رییس جمهوری تصریح کرد: مشکل جوی آب شهرک سعادت حل شود و تمام ساختمان های بلند منزل تفتیش شوند. ساختمان های که فلترهای معیاری تصفیه دود را نصب نکرده اند، مسدود و در صورت تخلف، امر تخریب این ساختمان ها را خواهم داد.
رییس جمهوری گفت که پلان واضح حفاظت از محیط زیست ترتیب شود و به وزارت معارف هدایت داد تا هر مکتب را به یک باغ مبدل کند. مشکل برق و آب آشامیدنی شهرکابل تا سه سال دیگر به شکل اساسی رفع خواهد شد.
رییس جمهوری در اخیر سخنانش، گفت که با اعمار شش هزار مکتب، مجهز ساختن آن با تکنالوژی و انترنت، مشکلات موجود در معارف به گونۀ اساسی حل خواهد شد. وی افزود که مکاتب خصوصی بر اساس کیفیت عیار و در هر ماه پیشرفت واضح در ناحیۀ پنجم به میان آید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا