اخبارصحت

برای نخستین بار بخش تغذی در شفاخانه صحت طفل به بهره برداری رسید

کابل/ 29 دلو /باختر

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز بخش تغذی شفاخانه صحت طفل اندرا گاندی را افتتاح کرد.

 این نخستین بار است که بخش تغذی در چارچوب یک شفاخانه دولتی ایجاد می‌شود.

داکتر مجروح از حمایت قاطع مقام ریاست جمهوری در بخش صحت یاد آوری کردوگفت:” بر اساس طرح که از سوی عالی ریاست جمهوری برای اصلاحات شفاخانه‌ها در نظر گرفته شده است کار روی مرحله نخست آن آغاز شده است.

داکتر مجروح تاکید کرد:سوء تغذی در کنار این که سبب تضعیف جسمی انسان می‌ شود؛ بلکه قوه یادگیری و عقل یک فرد را نیز آسیب می‌رساند. ما تلاش خواهیم کرد که برنامه آگاهی دهی را در مراکز صحی تقویت بخشیم و به مادران در رابطه به چگونه‌گی تغذیه سالم اطفال شان آموزش خواهیم داد.”

سرپرست وزارت صحت عامه هم‌چنان ابراز امیدواری کرد که تقویت برنامه تغذی در کشور یک بسیج جدید در راستای بهبود وضعیت تغذی در کشور است.

در عین حال داکتر احمد ولی امینی مسوول تخنیکی پروژه اتحادیه اروپا ایجاد این بخش را یک آغاز خوب برای بهبود وضعیت تغذی در افغانستان عنوان کرد و بر تداوم همکاری اتحادیۀ اروپا در این بخش تاکید کرد.

در این بخش، در راستای بررسی وضعیت تغذی اطفال، رژیم غذایی و مشوره دهی خدمات ارائه می‌ شود. این بخش به گونۀ اساسی و معیاری مجهز با تجهیزات طبی پیشرفته ایجاد شده است. قرار است در مرحلۀ بعدی در چهار شفاخانه دیگر در کابل نیز بخش تغذی ایجاد شود. مومنه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا