امنیت

سيزده مخالف دستگیر و دو موتر بمب در قندهار بدست پوليس افتاده است

كابل/6/حوت/باختر

طي هفته گذشته در نتيجه يك سلسه عمليات هاي تصفيوي سيزده تن از مخالفان مسلح،‌ نه قاچاقبر مواد مخدر و دو موتر مملو از مواد انفجاري در مركز و ولسوالي هاي قندهار به دست نيروهاي امنيتي افتاده است.

سمونوال رحمت الله اطرافي، آمر امنيت قوماندان امنيه قندهار در يك نشست خبري گفت كه اين عمليات ها در شهر قندهار و ولسوالي هاي ‍ژيري، پنجوايي، ميوند، ارغستان و شورابك انجام يافته است كه در جريان آن سيزده مخالف مسلح و 9 قاچاقبر مواد مخدر بازداشت شده اند،‌ دوسيه هاي برخي آن ها به حارنوالي فرستاده شده و از متباقي تحت تحقيق قرار دارد.

به گفته وي پوليس سرحدي حين عمليات در ولسوالي سپين بولدك يك حمله كننده انتحاري را بازداشت و يك موتر بمبگذاری شده را به دست آورده اند و همچنان يك موتر مملو از مواد انفجاري ديگر ازطرف پوليس در مربوطات حوزه چهارم امنيتي شهر قندهار كشف و خنثي شده است.

اطرافي گفت كه از نزد مخالفين و قاچاقبران بازداشت شده ششصدو چهل كيلو گرام مواد منفجره،‌يك موتر سايكل،‌يك واسكت مخصوص حملات انتحاري، ‌مهمات پيكا، هفتاد ميل تفنگچه،  سی و سه ميل كلاشينكوف،‌ يك ميل پيكا، يك مخابره، بيست و هشت كيلوگرام هيروئين و پنجاه و شش گرام چرس بدست آمده است.

آمر امنيت در اين نشست خبري اهانت به قرآن كريم و ساير كتب ديني از طرف نيروهاي خارجي در پايگاه بگرام را محكوم كرد و مردم قندهار را تمجيد كرد كه نسبت به اين قضيه به گونه صلح آميز،‌ واكنش نشان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا