صحت

سیمینار علمی و تحقیقی زیرنام وضعیت صحی در افغانستان، برگزار شد

 

کابل/22/قوس/باختر

سیمینار علمی و تحقیقی زیر نام وضعیت صحی در افغانستان، امروز از طرف پوهنحی طب موسسه تحصیلات عالی خاتم النبین به همکاری وزارت تحصیلات عالی در کابل برگزار گردید.

به گزارش  خبرنگار آژانس باختر، در این سیمینار که به اشتراک برخی از مسوولین وزارت تحصیلات عالی، شماری از مسوولین دولتی و تعدادی از روسا و نماینده گان پوهنتون ها اشتراک نموده بودند، پیام داکترعبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی توسط سخنگوی آن وزارت خوانده شد که در بخش آن آمده، برخورداری از نعمت صحت و خدمات صحی حق اساسی هر انسان بوده وبر آورده شدن این مامول در شرایطی که بخش صحت طی سال های جنگ صدماتی دیده است، وظیفه تمام نهادهای که دراین راستا فعالیت دارند،میباشد.

همچنان در این پیام در رابطه به تجهیز وتقویت شفاخانه های کادری و تطبیق نصاب جدید در پوهنحی های طبی و سایر تلاش های آن وزارت دراین زمینه تذکره داده شده است.

دراین سیمینار شیخ آیت الله محسنی شخصیت جهادی دررابطه به علم طب، فواید و ارزش آن صحبت کرده گفت: هر کسی که فیزیولوژی میخواند، چه بخواهد و چه نخواهد به شکل اتومات عاشق جلال، عظمت و حکمت خداوند(ج) میشود.

 

 

 

وی افزود که به نظر او فیزیولوژی بخصوص فیزیولوژی انسانی از علوم دینی هم كرده اعتقاد انسان را به جلال، عظمت، علم و حکمت خداوند(ج) بیشترمیگرداند.

دراین سیمینار پوهاند بری صدیقی معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، عبدالعلی محمدی، معاون تدریسی موسسه تحصیلات عالی خاتم النبین و تعدادی ازسخنرانان  در رابطه به وضعیت صحی در افغانستان، مشکلات موجود و چگونگی دریافت راه های حل آنها و همچنان تلاش برای رشد و تقویت عرصه صحی کشور صحبت نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا