سیاست

داکترعبدالله: به ناآرامی ها درشمال هلمند پایان می دهیم

لشکرگاه 20 سرطان باختر
داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییۀ حکومت وحدت ملی درسفرش به ولایت هلمند گفت که تلاش ها برای نابودی تروریزم و تامین امنیت مردم این ولایت جنوبی افزایش یافته است.
عبدالله که درنشست با مقامات محلی هلمند درشهرلشکرگاه سخن می گفت افزود که به زودی عملیات های ویژه ای برای برگرداندن آرامش درهلمند راه اندازی خواهد شد.
دراین نشست مرزا خان رحیمی والی هلمند ازافزایش نفوذ وفعالیت گروه های تروریستی ازجمله طالبان درشمال این ولایت ابراز نگرانی کرد و ازدولت خواست تا به این چالش رسیده گی کند.
او ساخت یک نهردرولسوالی کجکی برای آبیاری کشتزارهای دهقانان وساختمان تاسیسات جدید برای پوهنتون هلمند را ازنیاز های دیگر مردم این ولایت خواند.
به تازه گی ها ساختمان جدیدی برای پوهنتون هلمند درشهرلشکرگاه ساخته شده است اما مسوولان محل می گویند که این ساختمان دربیست کیلومتری مرکزشهرقراردارد وبه دلیل موجودیت گروه طالبان وناامنی ها استفاده ازآن درحال حاضر ناممکن است.
درحال حاضر ازساختمان سابقه ی دارالمعلمین هلمند برای پوهنتون این ولایت استفاده می شود.
درخواست مردم هلمند از رییس اجراییه این بود که دولت درکنار راه اندزای عملیات نظامی وتامین امنیت مردم در ساخت یک نهر ،  تاسیس یک پوهنتون درنزدیک ترین نقاط شهرلشکرگاه  کمک کند.
رییس اجراییه به مردم هلمند اطمینان داد که به خواست های شان به زودی رسیده گی خواهد شد.
داکترعبدالله ازمردم هلمند خواست تا درتامین امنیت وبازسازی این ولایت با نیروهای امنیتی ومسوولان محلی همکاری کنند.
رییس اجراییه پیش ازچاشت امروز برای بررسی اوضاع امنیتی هلمند به این ولایت سفرکرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا