اقتصاد

احتمال انفجار معدن زغال سنگ بغلان

پلخمری باختر 2 عقرب
شاه محمد فیضاد رئیس معادن زغال سنگ  ولایت بغلان می گوید که بیش از یک ماه می شود که درمعادن زغال سنگ بغلان آتش ادامه دارد اگر هر چه زودتر جلو این آتش سوزی گرفته نشود امکان دارد که انفجار بزرگی دراین معادن رخ دهد .
وی افزود که پس از راه اندازی چندین عملیات نظامی هنوز هم این معادن در اداره هراس افگنان  است و توقف کار در این معدن آتش سوزی را به بار آورده است.
این درحالیست که بعد از ماه جوزا سالروان  کار دراین  معادن متوقف شده و به این معادن خسارات مالی زیادی وارد گردیده است و همین اکنون دراین معادن آتش سوزی، آب خیزی و تراکم گاز جریان دارد و امکان آن می رود که این معادن بزودی انفجار کند و باز سازی آن دیگر ممکن نیست .
منبع علاوه کرد که انفجار این معادن خسارات بزرگ اقتصادی را درپی خواهد داشت وحکومت نباید دراین راستا کوتاهی کنند.
گفته می شود که درقدم اول حکومت محلی مسوولیت دارد که باید وزارت  معادن را درجریان قرار دهد ودوم حکومت مرکزی باید هرچه زودتر اقدام کند و اگر اقدام ننماید شاید انفجار بزرگ رخ دهد و خسارات زیادی به مردم ودولت خواهد  رسید .
معادن زغال سنگ بغلان با کارخانه سمنت بغلان به شرکت خصوصی افغان کول  به اجاره داده شده است، اما نزدیک به یکسال می شود که استخراج زغال سنگ  از این معادن به علت حضور طالبان مسلح متوقف گردیده است.
با تماس های مکرر با سخنگوی وزارت معادن و پترولیم ارتباط بر قرار نشد بعداً از چگونگی کارکرد این وزارت  در قبال جلوگیری آتش سوزی معدن مذکور گزارش ارائه میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا