سیاست

کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد

کابل / 29 دلو/ باختر
محمد اشرف غنی با کسب بیشترین آرا، رییس منتخب دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعلام شد.
کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی افغانستان را امروز  همگانی کرد و محمد اشرف غنی را که بیشترین آرا را کسب کرده است، به عنوان رییس منتخب دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد.
به اساس معلومات خبرنگار آژانس باختر؛ حوا علم نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات عصر امروز در یک کنفرانس خبری که در مقر آن کمیسیون برگزارشده بود، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
حوا علم نورستانی در این کنفرانس گفت که کمیسیون مستقل انتخابات در روشنی احکام قانون اساسی، قانون انتخابات و طرزالعمل های موجود، همه تصامیم کمیسیون شکایات انتخاباتی را تطبیق کرد.
وی افزود که در نتیجه تطبیق تصامیم کمیسیون شکایات انتخاباتی، مجموع آرای قابل اعتبارکه  در انتخابات ریاست جمهوری شش میزان 1398 استعمال شده بود، 1 ملیون و 823948 رای است که از آن جمله محمد اشرف غنی 923592 رای را کسب کرده است که 50،64 در صد کل آرا را تشکیل می دهد و براساس حکم  قانون اساسی کشور، برنده انتخابات و رییس منتخب دولت جمهوری اسلامی  افغانستان است.
با همگانی شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری و اعلام محمد اشرف غنی به حیث رییس جمهورمنتخب افغانستان به جنجال های انتخاباتی و نگرانی های مردم در این زمینه، نقطه پایان گذاشته شد. ن/ ش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا