جامعه

مردم در دایکندی از صلح حمایت کردند

کابل باختر 6 سنبله
علمای دینی  نهادهای جامعه مدنی دردایکندی حمایت شانرا از روند صلح اعلام کردند .
به گزارش آژانس باختر، درهمانشی که امروز تحت نام "نقش علمای دینی و فعالان مدنی درتقویه و حمایت از روند صلح" که ازسوی دفتریوناما درشهرنیلی برگزارشد شرکت کننده گان برتحکیم صحل دوامدار درکشور تاکید کردند .
علی احمد احمدی رییس شورای علمای دایکندی صلح را عامل اساسی پیشرفت وترقی درکشورخواند و گفت که اگر درجهان امروزی پیشرفت و ترقی صورت گرفته است همه از برکت صلح بوده است و درنبود آن جامعه بی ثبات وبی نظم می شود و بحران به وجود می آِید .
احمدی گفت که جنگ های جاری درکشور های اسلامی به خصوص افغانستان تحمل شده ازسوی کشورهای منطقه است واین رویداد ها درتناقض با دین و آموزه های اسلامی است .
حاجی رحمان سرپرست ریاست حج و اوقاف دردایکندی دین اسلام را دین صلح و برادری دانست  وبیان کرد که اگر به تاریخ اسلام بنگرم درهیچ جای دین اسلام به خشونت و جنگ امرنشده است .
وی صلح را یک ضرورت مبرم برای مردم خواند و گفت تا صلح درجامعه تامین نشود و همه در آوردن صلح تلاش نکنیم همین نابسامانی ها وجنگ های تحمیلی ادامه خواهد دانست.
جعفررحیم سخنگوی یوناما سیر تلاش های علمای و نهادهای جامعه مدنی را در تقویه صلح ستود و حمایت خود را از یک صلح همه شمول تحت حاکمیت افغانان اعلام کرد .
همچنان وی از جلوگیری از معامله شدن دست آوردهای هژده ساله مردم دربخش های آزادی بیان و مشارکت زنان در رون صلح نیز سخن گفت . لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا