سیاست

شورای امنیت ملی، پالیسی ملی صحی نیروهای دفاعی و امنیتی را در پرنسیب مورد تایید قرار داد

کابل باختر 7 ثور
جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز در ارگ دایر شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این جلسه وزاری سکتور دفاعی و امنیتی گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، سرپل، کندز، فاریاب، کنر و نورستان را به جلسه ارائه نمودند.
شورای امنیت ملی با تقدیر از دست آورد های نیروهای دفاعی و امنیتی در ولایات یادشده، هدایات لازم را جهت تداوم عملیات ها در راستای دفع تهدیدات امنیتی و نابودی دشمن صادر نمود.
درین جلسه پالیسی ملی صحی نیروهای دفاعی و امنیتی مورد بحث قرار گرفت. شورای امنیت ملی با ابراز سپاس از نهادهای ترتیب کننده این پالیسی، بعد از بحث های همه جانبه آنرا در پرنسیب مورد تأیید قرار داده و به نهادهای ذیربط هدایت داد تا پالیسی یادشده را در روشنایی بحث های جلسه، نهایی و زمینه تطبیق آنرا در اسرع وقت فراهم سازند. 
پالیسی ملی صحی نیروهای دفاعی و امنیتی به هدف عرضه هرچه بهتر خدمات صحی، رسیدگی و تداوی به موقع مجروحین نیروهای ملی دفاعی و امنیتی و استفاده از معیارهای مدرن در فراهم سازی تسهیلات لازم صحی برای این نیروها برای اولین بار در کشور تدوین شده است.
در ادامه، شورای امنیت ملی طرزالعمل راجستر وسایط فاقد اسناد را مورد بحث قرار داد و با ابراز امتنان از نهادهای تدوین کننده این طرزالعمل، هدایت لازم را جهت تکمیل و تطبیق مؤثر آن به ارگانهای ذیربط صادر نمود.
در اخیر، استراتیژی ملی مبارزه علیه آلات انفجاری تعبیه شده مورد بحث قرار گرفت. هدف از تدوین این استراتیژی ایجاد و توسعه قابلیت های پایدار و منسجم در عرصه مبارزه علیه آلات تعبیه شده می باشد که شورای امنیت ملی با ابراز تشکر از تدوین کنندگان این سند، آنرا  با تعدیلات جزیی در پرنسیب مورد تأیید قرار داد و درین زمینه هدایات لازم را جهت تطبیق مؤثر و به موقع آن به نهادهای ذیربط صادر کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا