اقتصاد

وزیر انرژی و آب: انرژی برق در پیشرفت ترقی جامعه مهم وارزنده است

کابل 27 جدی باختر

کار پروژه تمدید برق  220کیلوات از مسیر کندز به شهر تالقان تکمیل  و روز گذشته از سوی  وزرای انرژی و آب ،مالیه و اقتصاد،افتتاح و مورد  بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری باختر: درمراسمی که به همین مناسبت  به اشتراک وزرای یادشده وبرخی از نماینده گان مردم در ولسی جرگه و والیان ولایتهای کابل کندز وتخار، شماری از متنفذین و بزرگان قومی برگزار شده بود، عبدالرازق صمدی رئیس عمومی دافغانستان برشنا شرکت  صحبت نموده گفت : پروژه تمدید انتقال  برق از کندز به شهر تالقان ولایت تخار قابلیت  300 میگاوا وات برق را دارا میباشد که به هزینه بیست هفت ملیون دالرامریکایی ازکمک های بلاعوض  بانک انکشاف  آسیایی  تکیمل  گردیده است .
اوافزود با اکمال این پروژه  درقدم اول هفت هزار خانواده  در شهر تالقان از نور برق مستفید شدند ود رقدم دوم برای  چهارهزار خانواده دیگر و برخی از نقاط دو ر دست شهر برق توزیع خواهد شد.
محمد عارف نورزی وزیر انرژی و آب ، انرژی برق را  درپیشرفت و ترقی جامعه مهم  و ارزنده خوانده گفت : این وزارت  تلاش دارد  تا انرژی برق را در سراسر  کشور وسعت بخشد .
اوافزود : چنانچه امروز شهر تالقان از نور برق مستفید شد این پروژه
درآینده  نزدیک  به ولایت بدخشان تمدید میابد تا قریه ها و ولسوالی  ها که درمسیر این راه قرار دارد از نور برق مستفید شوند .
عمرزاخیلوال وزیر مالیه  در سخنرانی خود گفت : هر سنگ تهداب پروژه ها را که در افغانستان  میگذاریم  باید به طور اساسی وبنیادی  اش به پایه اکمال برسد وآمدن برق در این دو ولایت  نمونه خوبی  از پروژه های بنیادی و اساسی  در کشور به شمار میرود.
عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد انتقال انرژی برق را در کشور  در عرصه اقتصاد هم یک پیشرفت چشمگیر خوانده گفت : آرزو دارم  که روزی ما هم ازمنابع طبیعی  خود بتوانیم  از انرژی برق در کشور خودکفا  شویم ومحتاج به دیگران نباشیم .
به همین ترتیب  عبدالطیف ابراهیمی  والی تخار  وبرخی از برزگان قومی  ضمن آنکه از کارکرد های شرکت بر شنا  تمجید نمودند  از دولت خواستند تا در رفع سایر مشکلات آن ولایت رسیده گی شود و تمام ساحات شهر تالقان و ولسوالی های همجوار آن را تحت پوشش برق قرار دهد که در زمینه ازسوی وزرای یاد شده در عرصه های کاری شان در رفع مشکلات آنها وعده همکاری  داده شد  .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا