اقتصاد

یکصد هکتار زمین در بدخشان پسته بذر میگردد

 

فیض آباد باختر اول ثور

ساحه یکصد هکتار زمین به اساس پلان ریاست عمومی منابع طبعیی  وزارت زراعت وآبیاری درولایت بدخشان پسته بذر میگردد.

نورمحمد نوری مدیر عمومی انکشاف جنگلات ریاست زراعت بدخشان میگوید، پروژه بذر پسته درساحات که جنگلات پسته درسالهای جنگ قطع گردیده به موافقه و همکاری مردم محل بذر میگردد.

فعلا" این پروژه درساحه شصت هکتار زمین درولسوالی های تگاب، ارگو ویفتل پایان درشش محل بذر گردیده و قرار است در ولسوالیهای شهر بزرگ و درایم ساحه چهل هکتار دیگر پروژه بذر اغاز گردد.

نوری مدیر عمومی جنگلات درمورد انکشاف جنگلات پسته میگوید، این پروژه از بودجه انکشافی وزارت زراعت و آبیاری برای یکسال ادامه می یابد .

انجنیر محمد عالم عالمی رئیس زراعت میگوید، پروژه بذر پسته به خاطر احیای جنگلات پسته عملي مي گردد و تا کمربندی ولایت بادغیس ادامه داده مي شود.

و درگذشته نیز این کمربند که از ولایت بدخشان شروع ودرولایت بادغیس ختم شده که دراثرسه دهه جنگ این کمربند از بین رفته و فعلا" درنظراست این کمربند دوباره احیا شود.

به گفته عالمی فعلا" احیای جنگلات پسته از یک سو زمینه کار را برای مردم محل فراهم میسازد و از سوی دیگر دررشد و انکشاف منطقه موثر خواهد بود .

حاجی عبدالقیوم صمدی یکتن از باشنده گان قریه صمدی ولسوالی ارگو، میگوید که احیای جنگلات پسته از یک طرف زمینه کار را برای مردم فراهم مي كند و از سوی دیگر درآینده عاید خوبی برای مردم خواهد داشت.

همچنان عبدالغفور باشنده قریه اند دره ولسوالی یفتل پایان میگوید که احیای جنگلات پسته از فرسایش زمین جلوگیری کرده و نمی گذارد که سیلاب های موسومی باعث تخریب دهات و ساحات سبز شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا