سیاست

معین وزارت امور خارجه با سفیر آسترالیا دیدار کرد

کابل باختر 19 عقرب
نصیر احمد اندیشه معین اداری و مالی وزارت امور خارجه، دیروز با ماتیو جان اندرسن سفیر آسترالیا مقم کابل، دیدار کرد.
به اساس معلومات ریاست روابط عامه وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این ملاقات معین اداری و مالی وزارت امور خارجه، آسترالیا را همکار مهم برای افغانستان خواند، از حمایت دوامدار آسترالیا از افغانستان قدردانی نمود و خواهان ادامه همکاری های آن کشور با افغانستان شد.
معین وزارت امور خارجه، با یادآوری از طرح صدور ویزه و پاسپورت های برقی که در سال 2005 با همکاری آسترالیا آغاز گردیده بود، اظهار داشت که هرچند کار روی این روند ادامه دارد و در مرکز و برخی از سفارت های جمهوری اسلامی افغانستان در خارج راه اندازی گردیده است، اما بنابر مشکلاتی، تا هنوز به پایه اکمال نرسیده و افغانستان خواهان ادامه همکاری آسترالیا در نهایی سازی این روند می باشد.
وی راجع دستآوردهای اخیر حکومت افغانستان در عرصه های مختلف به سفیر آسترالیا مقیم کابل معلومات داد و با یادآوری از مشکلات اخیر مهاجران افغان در خارج، خواهان همکاری آسترالیا در حل این مشکلات شدد.
سپس، سفیر آسترالیا مقیم کابل ادامه همکاری های کشور های جهان را با دولت و مردم افغانستان در عرصه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی مهم خواند و اظهار داشت که آسترالیا به عنوان کشور دوست برای افغانستان به همکاری هایش با این کشور در همه عرصه ها ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا