امنیت

وزارت دفاع ملی: عملیات دردند غوری با موفقیت به پیش میرود

کابل باختر 10 دلو
منابع وزارت دفاع ملی میگویند: عملیات در دند غوری ولایت بغلان موافقانه به پیش میرود وگروه های تروریستی متحمل تلفات شده اند.
جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی  به خبرنگار آژانس باختر گفت: عملیات گسترده که از 6 دلو به خاطر پاکسازی ساحات دند غوری راه اندازی گردیده ادامه دارد ودراین عملیات، مخالفان  60 تن از افراد طالبان کشته و زخمی داشته اند .
رادمنش اضافه داشت که نیروهای امنیتی عملیات دند شهاب الدین را نیز آغاز کرده اند وساحات وسیع این ولسوالی نیز ازوجود تروریستان پاکسازی شده است دامنه عملیات درحال حاضر در ساحات پل درقد کشانده شده که طبق برنامه  طرح شده  پیش میرود.
رادمنش میگوید که تا 24 ساعت آینده این ساحه تصفیه خواهد شد وخط دفاعی دشمن خواهد شکست .
او میگوید، عملیات تا زمانی ادامه می یابد که تمام ساحات از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شود .
منطقه دند غوری ولایت بغلان دراین اوخر به مرکز طالبان تروریست مبدل شده بود وگفته می شود که شماری زیادی از مخالفان مسلح دراین منطقه جابجا شده بودند و در برخی حالات ودرعملیات اخیر یک پایه برق که از ازبکستان به کابل برق وارداتی را میرساند نیز منهدم نموده اند .
اما جنرال رادمنش میگویند که نیروهای ما در عملیات های خود دست آورد های خوبی داشته اند وما عملیات خود را با بسیار احتیاط انجام میدهم تا برای افراد ملکی تلفات وبه ساحات عام المنفعه خسارات وارد نشود.
درهمین حال آگاهان امور میگویند، درقسمت مناطق تصفیه شده نباید بی تفاوتی صورت گیرد.
مقامات وزارت دفاع ملی میگویند که عملیات در دند غوری ، دند شهاب الدین وساحات دیگر بغلان آغاز گردیده وتا رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت.
درحالیکه این مقامات از موفقیت درعملیات دند غوری سخن میگویند که طالبان باعقب نشینی از این منطقه ، یک پایه برق انتقالاتی را تخریب کردند واین نشان داد که آنها نسبت به تاسیسات عامه با اغراض برخورد میکنند.
ولایت بغلان از جمله ولایت های است که بسیاری تاسیسات اقتصادی و تاسیسات عامه دراین ولایت قرار دارد و این نگرانی وجود دارد که گروه های تروریستی در ادامه عملیات در بغلان به این تاسیسات آسیب رساند مگر مقامات در وزارت دفاع ملی میگویند که آنها متوجه این تاسیسات اند ونمی گذارندتادشمن به آن آسیب رساند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا