اخبارآموزش

نخستین نشست همآهنگی ایتلاف ملی سواد آموزی برگزار شد

کابل/ 21حمل/ باختر

به ریاست داکتر عطاالله واحدیار، معین تعلیم و تربیه وزارت معارف، امروز جلسۀ ایتلاف ملی سواد آموزی وزارت معارف، برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین جلسه شماری از مسوولان نهادهای ذیربط ملی و بین المللی حضور داشتند، معین تعلیم و تربیه وزارت معارف در مورد دورنمای تغییرات ساختاری در آن وزارت و جایگاه سواد آموزی صحبت کرد.

وی افزود که برنامه‌های سواد آموزی یکی از اولویت‌های رهبری وزارت معارف است و تلاش می‌شود که این برنامه به اولویت ملی تبدیل شود و برنامه‌های مختلف تطبیقی در راستای حمایت، تقویت، و مردمی‌ شدن برنامه‌های سواد آموزی با تمرکز بیش‌تر روی زنان و با حمایت شرکای ملی و بین‌المللی در تطبیق موثر و افزایش کیفیت خدمات آموزش سواد روی‌دست گرفته خواهد شد.

بعد، داکتر جوردن نایدو، رییس سازمان یونسکو در کابل در مورد مشارکت یونسکو با وزارت معارف در بخش سواد آموزی و مسیر پیش‌رفت آن بر اساس تغییرات ساختاری جدید در وزارت معارف صحبت کرد.

همچنان بشیر خالقی، رییس موسسۀ انافی و سکرتر جلسات اتحاد ملی سوادآموزی، در مورد فعالیت‌های عمدۀ موسسۀ انافی با معینیت تعلیم و تربیه معلومات داد و افزود که موسسۀ انافی از ۱۵ سال به این طرف همکار برنامه‌های مختلف آموزش سواد در کشوراست و از سال ۲۰۱۷ به این طرف از منابع این موسسه در راستای تطبیق بهتر برنامه‌های سوادآموزی استفادۀ صورت گرفته است.

در ادامه اعضای جلسۀ نظریات، پیشنهادها و مشکلات  فراراه تطبیق برنامه‌های سوادآموزی به خصوص، چگونگی امضای تفاهم‌نامه و تطبیق برنامه‌های مختلف سوادآموزی پس از ایجاد اصلاحات و تغییرات تشکیلاتی در وزارت معارف را با داکترعطاالله واحدیار شریک کردند و وی نیز تعهد سپرد که به زودترین فرصت ممکن به این مشکلات و چالش‌ها ازسوی رهبری وزارت معارف رسیدگی خواهد شد.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا