جهان

محاکمه کودکان با مجازت های سخت در ایالت فلوریدا

واشنگتن – ایرنا – باختر- 23 حمل
سازمان بین الملی دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که محاکم ایالت فلوریدای امریکا  سالانه صدها نوجوان را به طور غیرمنصفانه به عنوان فرد بالغ محاکمه می کند که این روند باعث تحمیل مجازات های بسیار سخت تری برای نوجوانان شده است.
دیدبان حقوق بشر که  یک سازمان سازمان غیردولتی در شهر نیویارک می باشد، دیروز در گزارشی آورده که قوانین ایالت فلوریدا به محاکمه کنندگان اجازه می دهد که طبق دیدگاه خود، نوجوانان را بر اساس قوانین افراد بالغ محاکمه کند که این امر باعث اثرات ویرانگری بر این نوجوانان و خانواده های آنان شده است.
این سازمان گزارش می دهد که طی دو سال اخیر، بیش از پانزده صد  نوجوان به علت جرایمی که قابل چشم پوشی بوده، به جای محاکمه در محکمه  نوجوانان، در محکمه  بزرگسالان تحت محاکمه های سنگینی قرار گرفته اند و در بسیار از موارد برای مدت های طولانی زندانی شده اند.
ˈآلبا مورالسˈ محقق دیدبان حقوق بشر می گوید: نوجوانان ایالت فلوریدا، تحت قانون  این  ایالت حق رای دادن یا سیگار خریدن را ندارند ولی در محکمه  به عنوان یک فرد بالغ محاکمه می شوند.
وی اضافه می کند: کودکان در روند رشد جسمی و عقلانی می باشند و هنوز به سن بلوغ عقلانی نرسیده اند. محاکمه و زندانی کردن کودکان به علت بی تجربگی و اشتباهات دوران جوانی باعث جلوگیری از رشد و صدمه به آنان می شود.
یکی از کودکان در مصاحبه ای با سازمان می  بین الملل دیدبان حقوق بشر گوید: محکمه  بزرگسالان فقط می خواهد ما را زندانی کند ولی محکمه  نوجوانان قصد کمک به ما برای آینده ای روشن را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا