اخبارجامعهآموزش

حدود 7 هزار بست خالی معلمان و بخش های اداری وزارت معارف به اعلان گذاشته شد

کابل، 24 ثور، باختر
وزارت معارف، امروزحدود 7 هزار بست خالی پنجم و ششم معلمان و بخش های اداری ولایت های زون غرب و شرق مربوط این وزارت را به اعلان گذاشت .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ درنشستی که به این منظور درکابل برگزارشد، مولوی اول گل ایوبی رئیس عمومی منابع بشری وزارت معارف، درحالی مولوی عبدالخالق صادق سرپرست معینیت تضمین کیفیت این وزارت نیز حضورداشت، گفت که وزارت معارف 6 هزار و 996 بست خالی معلمان و بخش های اداری معارف ولایت های هرات، فراه، غور، بادغیس، نورستان، کنر، لغمان و ننگرهار را به اعلان گذاشته است.
وی افزود که ازجمله رقم یاد شده، 2 هزار و777 بست آن برای زنان و 4 هزار و 219 بست دیگرآن به مردان مشخص شده است.
رئیس عمومی منابع بشری وزارت معارف، خاطرنشان کرد که این بست ها از امروز تا 8 جوزا سال روان به اعلام گذشته شده است و به خاطر سهولت برای متقاضیان فورمه ها درسطح تمام ولسوالی ها و مراکز ولایت های مذکور توزیع می شود.
او گفت که بعد گروهی متشکل از نمایندگان ادارۀ اصلاحات اداری و ریاست عمومی منابع بشری وزارت معارف به ولایت های مذکور اعزام می شوند و داوطلبان ازطریق رقابت آزاد و شفاف این بست ها را به دست خواهند آورد.
دراین نشست همچنان مولوی عبدالخالق صادق سرپرست معینیت تضمین کیفیت وزارت معارف، شیخ الحدیث مولوی نورالحق ( انور) معاون ریاست عمومی ادارۀ امور و مولوی عبدالحنان رئیس ادارۀ اصلاحات اداری، به ترتیب در رابطه به اهمیت علم و دانش از دیدگاه اسلام صحبت کردند وگفتند که انسان ها براساس علم و دانش شان از همدیگر برتری دارند.
آنان تعلیم و تربیه را اساس پیشرفت، ترقی و رفاه ملت ها و کشورها دانستند و گفتند که هرجامعه یی که از تعلیم، تربیه و آموزش عقب بماند درحقیقت از پیشرفت و ترقی به عقب می ماند.
همچنان آنان استخدام معلمان ازطریق رقابت آزاد و به اساس لیاقت و شایسته گی را گام مهم در راستای سپردن کار به اهل کار و پیشرفت کشور دانستند.
به گفته یی رئیس عمومی منابع بشری وزارت معارف، یک ماه قبل نیز یک هزار و 893 بست خالی ریاست معارف شهر کابل ازطریق رقابت آزاد به اعلان گذشته شده بود.
وی افزود که از جملۀ رقم یاد شده، 250 بست آن برای زنان و متباقی برای مردان مشخص شده بود که دواطلبان پس ازسپری کردن موفقانه امتحان دراین بست ها راه یافتند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا