اخبارسیاستامنیتاقتصادTOPجامعه

دواخان مینه پال: امریکا همکاری هایش را با افغانستان ادامه می دهد

کابل/۶ سرطان/ باختر

رییس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، سفر دو روزهٔ محمد اشرف غنی رییس جمهوری و هیئت همراهش به ایالات متحدهٔ امریکا را موفقیت آمیز و پردست آورد عنوان کرد.

دواخان مینه پال که امروز در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت اداره ارتباطات عامه و ستراتیژیک، صحبت می کرد، گفت که رییس جمهوری پس از سفر موفقیت آمیز دو روزه اش به ایالات متحدهٔ امریکا، شام شنبه به کابل بازگشت.

او افزود که رییس جمهور و هیئت همراهش در این سفر با جوبایدن رییس جمهور ایالات متحده امریکا، وزیر دفاع، مشاور شورای امنیت ملی امریکا، رییس مجلس سنا و سناتوران امریکایی دیدار وگفت وگو کردند.

همچنان در جریان این سفر، رییس جمهور وهیئت همراهش با دوستان امریکایی افغانستان و خانواده های قربانیان نیروهای امریکایی در افغانستان نیز دیدار کردند.

مینه پال گفت که رییس جمهوری امریکا در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور و هیئت همراهش تأکید کرده است که به دنبال خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، فصل تازه یی از همکاری‌های ایالات متحده امریکا با افغانستان در بخش های مختلف آغاز خواهد شد.

او گفت که رییس جمهور امریکا همچنان بر دوام همکاری ها در بخش های نظامی، اقتصادی، انکشافی و اجتماعی با افغانستان تعهد کرده است و به مردم افغانستان اطمینان داده است که یک دوست در قصر سفید دارند.

رییس مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت تصریح کرد که بحث روی  ۳.۳ میلیارد دالر کمک ایالات متحده امریکا به نهادهای دفاعی و امنیتی افغانستان از موضوعات مهم در سفر هیئت افغانستان بود و قصر سفید و کانگرس امریکا اطمینان داده اند که کار روی نهایی سازی واجرای این کمک جریان دارد و به زودی انجام خواهد شد.

مینه پال افزود که هر دو رییس جمهور در ملاقات شان، تروریزم را دشمن مشترک تلقی کردند و بر مبارزه جدی با این تهدید تعهد کرده اند.

محمد اشزف غنی رییس جمهوری اطمینان داده است که حکومت و مردم افغانستان هیچگاه به تروریستان اجازه نمی دهند که خاک افغانستان را بار دیگر به لانهٔ تروریزم بدل کنند.

مقام های ایالات متحدهٔ امریکا از خواست حکومت و مردم افغانستان برای تأمین صلح حمایت کردند و بر حفظ دستاوردهای بیست سال اخیر در افغانستان و تقویت آن تأکید کرده اند.

نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا