سیاست

جوانان و نمایندگان جامعه مدنی ولایت کنر، از طرح رییس جمهور در خصوص صلح، حمایت کردند

کابل باختر 16 حوت
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، چاشت دیروز با جوانان و نمایندگان جامعه مدنی ولایت کنر در تالار جلسات آن ولایت دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، ابتدا نظام‌الدین مالیار صحبت کرد و بابیان خوش آمدید به رییس جمهور ، خواست ها و پیشنهادهای خویش را در زمینه توجه به جوانان، خانواده های شهدا و اعمار مکاتب، مدیریت آب ها و معادن، برق، صنعت چوب، زراعت و مالداری با وی شریک کرد و از طرح رییس جمهور در خصوص صلح حمایت کرد.
بعداً، محمد اشرف غنی رییس جمهور صحبت کرد و گفت که به توسعۀ همه‌جانبه ولایت کنر توجه اساسی می شود. کار روی مهار آب ها آغاز شده است که در نتیجه آن بیش از ۵۰۰۰ هکتار زمین برای کشت وزراعت مساعدت می شود و به گونۀ عادلانه  جهت استفاده در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.
رییس جمهور گفت که امور رسیدگی به خانواده شهدا را خودم شخصاً از نزدیک ارزیابی می کنم . وی از آنان خواست که برای نظارت از این روند یک راهکار را ایجاد کنند و افزود که  حس مسوولیت در خصوص رسیدگی به خانواده های شهدا باید عام شود.
رییس جمهور کشور خاطرنشان کرد که همه آتش‌بس را در روز عید فطر ناممکن می پنداشتند و از  همین سبب دلهره داشتند، مگر در اثر مدیریت بهتر آتش بس  متذکره،  شمار زیادی از  طالبان به شهرها و قریه ها آمدند و به وضاحت گفتند که دیگر از جنگ خسته شده اند.
محمدشرف غنی گفت که صلح باعزت و پایدار آرزوی تمام افغانها است و ما برای رسیدن به این آرزو،  تلاش دوامدار خواهیم کرد. وی افزود که از ذخایر ولایت کنر در آبادانی کشور استفاده اساسی خواهد شد.حبیب سادات

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا