امنیت

طالبان مواجه با سد های مردمی

کابل باختر/ 12/ میزان
حوادث اخیر درولایت کندز و فجایع که از طالبان علیه شهریان کندز سر زد این مساله را بار دیگر ثابت ساخت که طالبان افزار استخباراتی برای نابودی افغانستان و مردم این کشور است .
برخورد عقده یی طالبان دربرابر کندزیان باعث بسیج مردمی درسرتاسر افغانستان شد وحالا طالبان مردم افغانستان را درمقابل خود یافته اند .
در تداوم بسیج مردمی علیه طالبان اخیرأ دانشجویان مربوطه قوم پشه یی در یک نشست اضطراری در ولسوالی دره نور ولایت ننگرهار تصمیم گرفتند اگر یک خانواده از قوم پشه ی به افراد گروه داعش و یا طالب کمک و همکاری نمود با واکنش تند مردم روبرو خواهد شد. حضرت علی یکی از مجاهدین پیشگام و عضو مجلس نماینده گان افغانستان با بزرگان این قوم تصمیم گرفتند که پس از این هیچ فردی از قوم پشه ی برای مخالفان مسلح دولت ( داعش و طالب )همکاری نکرده و حتی نان برای شان تهیه نمی کنند و اگر چنین چیزی صورت گرفت برعلاوه این که از سوی شورای تهدید به پرداخت جریمه دوصد هزار افغانی میشوند و خانه وی به آتش کشیده خواهد شد. دراین نشست حاجی حضرت علی و دیگر اعضای مجلس نماینده گان و مجلس سنا مربوط به قوم پشه ی تعهد سپردند که تا از بین بردن آخرین فرد گروه داعش و طالب در ولسوالی دره نور دست به کارشده و الی ختم این کار به وظایف خویش درکابل نخواهند رفت .
از طرف دیگر در خیزش های مردمی که به حمایت از نیروهای امنیتی مردم بغلان صورت گرفت هزاران جوان بغلانی تفنگ برداشته و اعلام آمادگی کردند که در کنار نیروهای دولتی قرار خواهند گرفت.
حاجی عالم یکی از قوماندانان پیشین جهادی که خیزش های مردمی دربغلان را رهبری میکند گفته است که بیش از سه هزار تن از شهروندان ولایت بغلان تفنگ برداشته و آماده اند تا در کنار نیروهای امنیتی برای دفاع ازمردم دربرابر طالبان میجنگند.
وی اضافه کرد؛ درهمین حال محمد حلیم فدایی والی لوگر به رسانه ها گفته است که در سه ماه گذشته 435 طالب درجریان عملیات های نیروهای امنیتی دراین ولایت کشته و صدها تن زخمی شده اند.
فدای افزود که ولسوالی های بره کی برک ، خوشی و محمد آغه این ولایت از وجود طالبان پاک شده اند.
باید گفت که به تعقیب حادثه کندز اکنون روند بسیج مردمی در ولایت های دیگر چون بدخشان ، تخار ، بلخ ، سمنگان ، فاریاب ، هرات ، غور ، غزنی و جاهای دیگر نیز جدی شده و جنرال عبدالرزاق قوماندان امنیه قندهار که درعین حال شخصیت شناخته شده قومی و اجتماعی درآن ولایت میباشد،نیز آمادگی خود را برای کوبیدن طالبان اعلام داشته است .
این وقایع نمایانگر آن است که طالبان حالا با مردم مقابل اند و نابودی این گروه تروریستی از خشم مردم دیر نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا