جامعه

روند ثبت نام و توزیع کارت برای افغان های فاقد مدرک در پاکستان آغاز شد

کابل باختر 31 سرطان
روند ثبت افغان های فاقد مدرک و توزیع کارت های مهاجرت در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان روز گذشته به صورت امتحانی آغاز گردید.
به گزارش آژانس باختر، وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با نشر خبر نامه یی در این باره گفته است که این روند پس از توافق وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و وزارت سرحدات و ایالات های های پاکستان آغاز شده است.
هدف از آغاز این روند قانونمند سازی حضور مهاجرین فاقد مدرک در پاکستان و شناسایی تثبیت هویت مهاجرین فاقد مدرک در پاکستان میباشد و قرار است در روز های نزدیک 25 نفر کارمند خدمات ملکی افغانستان جهت همکاری شناسایی  تثبیت هویت افغان ها و نظارت از این روند به پاکستان اعزام گردد .
قرار است روند ثبت و راجستریشن و توزیع کارت حدود 600 الی 700 هزار افغان فاقد مدرک مهاجرت به صورت رسمی بتاریخ 16 اگست سال روان در 21 مرکز ثبت نام در ایالت های مختلف پاکستان آغاز گردد و این روند شش ماه را در بر خواهد گرفت .
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان از تمامی مهاجرین فاقد مدرک در پاکستان میخواهد تا در این روند به صورت وسیع اشتراک نمایند .
 آنعده از مهاجرین که در گذشته قادر به رفتن به مراکز ثبت نام نبودند .
 آنعده از مهاجرین که کارت های مهاجرت ( POR) را حین عودت به کشور تحویل دادند ولی بنا بر دلایل مختلف نتوانستند در افغانستان بمانند و در نتیجه دوباره به پاکستان برگشت نمودند .
 کسانیکه به هر دلیل از روند ثبت نام و اخذ کارت های مهاجرت درگذشته ها باز مانده اند.
 کسانیکه کارت مهاجرت شان از سال 2012 بدینسو تمدید نشده و بعدا توسط اداره NADRA پاکستان باطل گردیده است .
 اطفال زیر سن 5 سال که در آخرین مرحله ثبت نام مهاجرین در پاکستان شامل آن پروسه نگردیده اند .
 آنعده از مهاجرین که توانسته اند شناخت کارت ( سند هویتی پاکستان ) رابدست آورند ولی باطل قرار داده شدند .
 آنعده از مهاجرین که شناخت کارت پاکستان را بدست دارند ولی خواستار انصراف از آن کارت ها بوده و میخواهند مهاجرت کارت  داشته باشند .
اکنون بیشتر از یک میلیون و دو صد هزار افغان دارای مدرک مهاجرت ( POR ) و حدود ۷۰۰ هزار افغان بدون اسناد مهاجرت در پاکستان به سر میبرند  . ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا