سیاست

محمداشرف غنی رئیس جمهور به منظور حل مشکلات مردم کنر، به مسوولین وزارت خانه ها و ادارات مختلف هدایت لازم داد

کابل 4 میزان باختر
محمداشرف غنی  رئیس جمهوری اسلامی افغانستان،  دیروز با شماری از بزرگان، نمایندگان  کنر در شورای ملی و ولایتی و نیز جوانان آن ولایت در قصر چهارچنار دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، عبدالستار میرزاکوال والی کنر  از مبارزات و قربانی های مردم آن ولایت در امر دفاع از وطن یاد کرده گفت که آنها از نیروهای امنیتی و دفاعی شان و همچنان برنامه های اقتصادی و ملی رئیس جمهور حمایت همه جانبه می نمایند. وی پیشنهاداتی را در بخش مدیریت آب ها، احیای جنگلات، ایجاد زمینه کار و تعمیر برای مکاتب، با رئیس جمهور شریک ساخت.
سپس، ولایت‌خان مشوانی رئیس شورای ولایتی کنر  و نمایندۀ مردم آن ولایت در ولسی جرگه پیشنهادات شانرا در عرصۀ صحت، معارف، استخراج غیر قانونی معادن و جلوگیری از قطع جنگلات و تجهیز بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی مطرح کردند.
رئیس جمهورغنی ضمن خوش آمدید به بزرگان کنر از احساس وطن‌دوستی آنان ستایش کرده گفت، جوانان کنر در ولایات مختلف کشور بخاطر ثبات و دفاع از کشور قربانی می دهند و رسیدگی به خانواده های آنان اولویت و مسوولیت ما است.
رئیس جمهور به  وزارت های انرژی و آب، زراعت و مالداری، صحت عامه، صنعت و تجارت، انکشاف دهات، امور داخله و دفاع و نیز ادارات مستقل هدایت داد تا به مشکلات مردم کنر رسیدگی به موقع صورت گیرد. وی اضافه کرد که هدف اساسی ما پایان‌دادن به بحران ۴۰ ساله است و دراین زمینه  همکاری بزرگان، علما و همه اقشار  ضروری می باشد.
رئیس جمهور به بزرگان آن ولایت گفت، برای اعمار مهمان خانه و تالار در ولایت کنر ۷۰ میلیون افغانی و برای امور انکشافی پوهنتون این ولایت ۳۵ میلیون افغانی اهدا خواهد شد. وی افزود که انتقال برق وارداتی به کنر و ننگرهار همزمان آغاز می گردد و در آینده نزدیک این ولایات از انرژی برق مستفید خواهند شد.
در اخیر  این دیدار، بزرگان کنر به رئیس جمهور کشور یک عدد پکول و یک ثوب چپن اعطا نمودند و  به وی  طول عمر و موفقیت مزید در امور محوله استدعا کردند. ماری 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا