سیاست

محمد اشرف غنی: اکادمی پولیس افغانستان به نام شهید سترجنرال عبدالرازق مسمی می شود

کابل/۲۶ میزان/باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در مراسم گرامی داشت از اولین سالروز شهادت شهید سترجنرال عبدالرازق، شهید قهرمان دفاع افغانستان، اشتراک و سخنرانی کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد٬ در این مراسم که در تالار لویه جرگه در کابل  برگزار شد، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه، استاد عبدرب الرسول سیاف، شماری از اعضای کابینه، رهبری و شماری  از اعضای شورای ملی و شخصیت های سیاسی، نیز اشتراک داشتند.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری در جریان سخنرانی خود، با درود به روح شهدای افغانستان به خصوص شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، جنرال عبدالرازق را یکی از اعضای دلیر و راستین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خواند که در نتیجۀ دسایس دشمنان افغانستان، در راه دفاع از کشور به شهادت رسید.
رییس جمهور کشور خاطر نشان ساخت که سترجنرال عبدالرازق یک جنرال وطندوست و نزد همه مردم عزیز بود. تمام افغانان، زنان، مردان، جوانان و موسفیدان، همه او را سرباز واقعی وطن می پندارند. وی افزود: "من به عنوان سرقومندان اعلی قوای مسلح کشور از قهرمانی ها و فداکاری های او در راه حمایت از مردم، قدردانی و تشکر می کنم."
رییس جمهوری  گفت: "به خاطر قدردانی از فداکاری های شهید سترجنرال عبدالرازق و به خاطر زنده نگهداشتن قهرمانی های او، اکادمی پولیس افغانستان به نام شهید سترجنرال عبدالرازق مسمی می شود." 
رییس جمهور تصریح کرد که شهادت جنرال عبدالرازق نشان داد که با وجود دسایس بیگانگان، مردم افغانستان هنوز هم با یک صدا در حمایت از کشور و سربازان دلیر وحدت خویش را حفظ کرده اند. وی افزود که جنرال عبدالرازق خان همواره بر ایستادگی در مقابل توطئه دشمن، تاکید داشت و این تاکید همۀ مردم است. 
رییس جمهوری کشور با ستایش از قهرمانی ها و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت: خون شهدای امنیتی و دفاعی ما به هدر نرفته است، قربانی های آنان سبب شد که ما از یک آزمون بزرگ مردم سالاری به سربلندی تمام فایق آیم. با وجود تهدیدها، نگرانی ها و توطئه ها در برابر مردم سالاری و نظام جمهوری ما، نیرو های امنیتی و دفاعی توانستند امنیت انتخابات ریاست جمهوری را به گونه بهتر تامین کنند.
رییس جمهوری کشور افزود : نیروهای امنیتی و دفاعی دلیر ما امسال، چهار موج حملات بزرگ دشمن را درهم کوبیدند و ناکام کردند. نیروهای امنیتی و دفاعی ما پاسداران قانون اساسی، ارزش های ملی و استقلال کشور هستند.
رییس جمهوری گفت که مردم افغانستان، با وجود تهدید های مستقیم گروه طالبان و فضای نامطمین سیاسی٬ در انتخابات ۶ میزان اشتراک کردند٬ اراده قوی شان را برای دوام نظام جمهوری و رسیدن به یک صلح با معنی به نمایش گذاشتند.
محمد اشرف غنی گفت که مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و با عزت اند و به تمام تلاش ها، به هدف رسیدن به صلح متعهد است. رییس جمهور گفت: "صلح؛ همیشه اولویت من به حیث رییس جمهور کشور بوده است. صلح، خواست اصلی مردم ما است و حکومت افغانستان به تحقق آن متعهد است."
رییس جمهور تصریح کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در نتیجه تلاش های دوامدار در پنج سال گذشته صلح را به یک گفتمان ملی مبدل کرد. مردم نسبت به هر زمان دیگر ارزش قطع جنگ و آمدن یک صلح پایدار را بیشتر احساس کرده اند. وی افزود که حکومت افغانستان صلح را یک روند ملی می داند و پیوسته تلاش کرده است که گام های همه جانبه در این راستا، بردارد.
رییس جمهوری با تاکید گفت که دولت افغانستان به عنوان طراح، مدافع و تطبیق کننده صلح، به فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح احترام قایل است و تعقیب راهکار پیشنهاد شده از سوی این جرگه را به محوریت مردم و مالکیت دولت افغانستان، مسوولیت خود می داند.
رییس جمهور گفت که صلح مهمترین خواست ملت افغانستان است و بنیادی ترین مسوولیت حکومت است، حکومت افغانستان درچارچوب ارزش های ملی، منافع ملی و مصالح علیای کشوربا عقلانیت تمام و مبتنی برخواست ملت به خصوص مطالبات جرگه مشورتی صلح؛ این روند ملی را به پیش خواهد برد.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا