امنیت

کنفرانس به منظور ارزیابی مراحل چهارم وپنجم مسوولیت های امنیتی برگزارشد

 

کابل باختر/ 11/ میزان

کنفرانس ارزیابی برنامه های نقاط شامل مرحله چهارم و پنجم انتقال مسوولیت های امنیتی امروز در وزارت دفاع ملی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر دراین کنفرانس که از سوی وزارت دفاع ملی و با شرکت نماینده گان نهاد های زیربط افغانی و مسوولان ایساف برگزار شده بود سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی گفت:" دو مرحله انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغان موافقانه خاتمه یافته و تا اوایل ماه قوس سالروان انتقال مرحله سوم به پایان خواهد رسیدکه به این ترتیب مسوولیت امنیت هفتاد و پنج درصد از خاک افغانستان به نهاد های افغان منتقل میگردد."

 وی گفت که انتقال مسوولیت های امنیتی یک امر خطیر است و اولویت کاری حکومت می باشد و دیگر نمی خواهیم تا بار دوش جامعه جهانی باشیم .

محمدي علاوه داشت، تا دوسال دیگر تمام مراحل انتقال مسوولیت ها را بدوش افغانها گذاشته خواهد شد که واگذاری مسوولیت های مراحل چهارم و پنجم مراحل حساس برای نهادهای امنیتی خواهد بودو ما برای پذیرش آن برنامه ریزی نموده و برای گرفتن آن آماده هستیم .

به گفته وزیر دفاع ملی الی تکمیل مراحل پنجم و ششم مسوولیت های امنیتی شماري نیروهای امنیتی ما به سیصد وپنجاه هزار تن خواهد رسید .

 وزير دفاع ملي گفت، بعضی از کمبودی ها و چالش ها که فرا راه نیروهای اردوی ملی قرار دارد امیداست تا سال 2014 برطرف شود.

او هدف برگزاری کنفرانس را ارزیابی و بررسی تهدید ها و چالش ها در مناطق اعلام نمودکه درجریان مراحل چهارم و پنجم مسوولیت امنیتی آن به افغانها سپرده میشود.

وزیر دفاع ملی خاطر نشان ساخت که ما بیشترین مشکلات را در بخش قوای هوائی مدافعه هوائی مدافع آتش ،کشف و استخبارات و بخش انجنیری خنثی سازی ماین داریم که امید میرود جامعه جهانی در حل آن اقدام نمایند.

جنرال همایون فوزی معاون استراتیژی و پالیسی وزارت دفاع ملی دراین کنفرانس گفت:" این اولین کنفرانس پلان گذاری انتقال مسوولیت امنیتی میباشد که توسط وزارت دفاع ملی برگزار میشود ،انتقال مسوولیت ها در پنج مرحله طرح ریزی شده بودکه دو مرحله آن موافقانه انجام شد که مرحله سوم آن درحال اجرا میباشد که طي سه ماه آینده خاتمه می یابد.

مل پاسوال شاولی صافی معاون ستراتیژی و پالیسی وزارت امور داخله دراین کنفرانس یاد آور شد سپردن مسوولیت های امنیتی در چوکات یک برنامه دقیق عملی میشود ،یک حرکت غیر قابل بازگشت است به گفته موصوف درجریان مراحل چهارم و پنجم این برنامه ولسوالی های غیر فعال ،فعال و شامل حاکمیت دولتی خواهند شد.

 دراین دو مرحله تمام افراد مسلح غیر مسوول خلع سلاح  مي شوندکه یک چالش عمده امنیتي برطرف خواهد شد ضمناً دراین دومرحله برمبارزه با فساد اداری که مي تواند یک عامل دیگر نا امنی با شد تمركز خواهد شد.

صافی افزود باید در برابر تهدیدات سرحدات شرق جنوب و غرب کشور توجه صورت گیرد.

 وی گفت که جنگ افغانستان یک جنگ استخباراتی مي باشد.

در مراحل چهارم و پنجم انتقال مسووليت ها غرض تقویه کار استخباراتي نیز گام های برداشته میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا