گزارش ها

کابل گرمی بی سابقه را تجربه میکند

کابل 8 اسد باختر

گرمی هوا از چند روز به این طرف در شهر کابل بی سابقه میباشد.

همایون مسوول اداره هواشناسی به خبرنگار آژانس باخترگفت، گرمی هوا در چند روز  اخیر در شهر کابل  درسی و یک سال  گذشته  سابقه نداشته است.

وی افزود، بلند ترین درجه حرارت دیروز درشهرکابل سی ونه درجه سانتی گراد رسیده بود امروز درجه حرارت کابل سی وهشت  درجه میباشد.

شماری از باشنده گان شهر کابل نیز دراین رابطه ابراز نظر کرده گفتندکه آنان تاحال چنین گرمی را در شهر کابل تجربه نکرده بودند و هوا نسبت به سال های گذشته بسیار گرم میباشد.

پرویز یکتن از دست فروشان میگوید که تابستان  امسال و حرارتی که اززمین برمی خیزد، روزهای اخیر ماه رمضان را خیلی برای مامشکل ساخته است.

وی ازمردم شهر کابل خواست تا در حفظ محیط زیست شان سعی کرده و ازانداختن کثافات درهر گوشه وکنار شهرخودداری نمایند وهمچنان وی از شاروالی کابل خواست تا در جمع  آوری کثافات توجه نمایندکه از شیوع امراض جلو گیری بعمل آید.

همینگونه مسوول اداره هواشناسی گفت، نسبت به روز قبل درجه حرارت یک درجه پائین آمده و نظر به پیش بینی این اداره تاچند روز دیگرنیز روزانه درجه حرارت یک- یک درجه پائین می آمد.

در گذشته ها طبیعت افغانستان به دلیل کوه های سربه فلک  ودریاهای خروشان آن درجهان  مشهور بود.

به خصوص کابل با باغ های شاداب وکوه های پوشیده از برف های دایمی زبان زد عام و خاص بود اما متاسفانه امروز به خرابه ها تبدیل شده است.

{نجیبه ذهاب}

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا