اخباراقتصاد

وزارت صنعت و تجارت از افزایش در تعرفۀ سکتور مرغ‌داری خبر داد

کابل ، 21 ثور ، باختر
نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در دیدار با رئیس و شماری از اعضای اتحادیۀ مرغ‌داری افغانستان، روی پالیسی‌سازی برای این سکتور در کشور بحث کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه‌یی که از سوی آن وزارت به نشر رسیده، آمده است که سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفته است که کاغذپرانی در این وزارت از بین رفته و پروسه‌های طولانی کوتاه شده است.
عزیزی خاطر نشان کرده است که رهبری امارت اسلامی افغانستان به کار آنان اعتماد کامل داشته و خواست شان تنها خدمت به مردم افغانستان است.
از سوی دیگر، در این دیدار معروف ظفر رئیس اتحادیۀ مرغ‌داری افغانستان و یک تن از اعضای این سکتور در مورد کشتارگاه‌ها، فعالیت‌ها و کارکردهای شان معلومات داده‌اند و از تلاش‌ و پلان‌های وزارت صنعت و تجارت جهت خودکفایی این سکتور در کشور سپاس‌گذاری کرده‌اند.
هم‌چنان سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفته است که در مشوره‌ با “کمیتۀ تعرفه” در تمام بخش‌های سکتورمرغ‌داری کشور، تعرفه افزایش می‌یابد و باید این سکتور سرپای خود ایستاد شود. وی از برگزاری انتخابات در این سکتور نیز یاد آور شده است.
اعضای سکتورمرغ‌داری کشور نیز آمادگی‌شان را برای برگزاری انتخابات اعلام کرده و از وزارت صنعت و تجارت خواسته‌اند که برای کاشت جواری زمین در اختیار شان قرار داده شود.
این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، بیش از 9هزار فارم بزرگ و کوچک مرغ‌های تخمی، گوشتی و تکثیری در کشور فعالیت دارد. به گفتۀ این وزارت کابل با داشتن بیش از دو هزار فارم، بیشترین فارم‌های پرورش‌ مرغ‌های تخمی را دارد. پس از کابل، ولایت‌های پکتیا، لوگر و هرات نیز فارم مرغ‌های تخمی دارند.وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا