اخبارجهان

رایزنی‌ های دفاعی و منطقه‌ یی میان چین و پاکستان

کابل، ۲۲ جوزا، باختر
سفرهیات بلند پایه نظامی متشکل از نمایندگان ارشد نیروهای مسلح پاکستان به چین و دیدار با مقامات سیاسی و نظامی این کشور پیرامون تقویت مناسبات دفاعی، امنیتی و همچنین تحولات در منطقه .
آژانس باختر به نقل ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ریاست هیات بلند پایه نظامی این کشور در سفر به بیجنگ را جنرال قمر جاوید باجوا قومندان قوای نظامی پاکستان برعهده داشت.
روابط عمومی اردوی پاکستان نیز ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ یی اعلام کرد: نشست کمیته عالی‌ رتبه نظامی ۲ کشور امروز ۱۲ جون با حضور نمایندگان ارشد نیروهای مسلح پاکستان و مقامات نظامی و سایر نهادهای سیاسی چین برگزار شد.
جنرال باجوا قومندان فعلی قوای نظامی پاکستان و جنرال ژانگ یوشیا نائب رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین در طول این مذاکرات آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌ های دو جانبه، تقویت مناسبات دفاعی و امنیتی را بررسی کردند.
طرفین ضمن مشوره درخصوص اوضاع منطقه ‌یی، درباره مسایل مختلف بین المللی نیز تبادل نظر انجام دادند.
در بیانیه مذکور آمده است: پاکستان و چین مجدداً بر شراکت استراتیژیک خود در اوضاع پر چالش تاکید و توافق کردند که تبادل منظم دیدگاه‌ ها در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه را ادامه دهند.
هر دو طرف همچنین متعهد شدند که همکاری‌ های آموزشی، تکنالوژی و مبارزه با تروریزم را در سطح نیروهای زمینی، هوایی و دریایی افزایش دهند.
گفته میشود، بازدید هیات بلند پایه نظامی پاکستان از چین درحالی انجام می‌ شود که وزیر امور خارجه پاکستان نیز پس از تشکیل دولت جدید در این کشور، سی و یکم ثور سال جاری به دعوت همتای چینی خود به بیجنگ سفر کرده بود.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا