سیاست

روی وضعیت افغانستان بحث و گفتگو می شود

دهلی جدید/منابع خبری بین المللی/باختر/23اسد

قرار است نماینده های کابل، دهلی جدید و واشنگتن در یک اجلاس سه جانبه در مورد وضعیت افغانستان، بحث و گفتگو کنند.

به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع هندی نماینده های هند، افغانستان و امریکا ماه آینده در یک اجلاس سه جانبه گردهم می آیند.

در این اجلاس روی وضعیت افغانستان بعد از سال 2014 میلادی بحث و گفتگو خواهد شد.

نانسی پاول، سفیر ایالات متحده امریکا در هند دیروز گفت که این گفتگو در ماه آینده میلادی در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک صورت خواهد گرفت.

خانم پاول اضافه کردنقش هند در افغانستان خیلی مهم است و امریکا از نقش این کشور در آینده افغانستان آگاه است.  سهم هند به طور خاص در عرصه تجارت در آینده، خیلی مهم بوده و ایالات متحده امریکا از این نقش استقبال می کند.
در نظر است که نیرو های محاربوی بین المللی تا پایان سال 2014 میلادی از افغانستان خارج شوند.

سفیر امریکا در اشاره به این موضوع  گفت، افغانستان، هند و امریکا به وضعیت بعد از خروج نیرو های بین المللی از افغانستان نگران اند و هر سه جانب می خواهند جهت بهبود وضعیت، نظریات شان را شریک سازند.
نانسی پاول افزود، واشنگتن از نزدیک با حکومت افغانستان کار می کند و امیدوار است که در آینده نزدیک روی یک قرارداد همکاری امنیتی به توافق برسند.
به گفته خانم پاول، تعداد از نیرو های امریکایی و دیگر کشور ها در افغانستان باقی خواهند ماند و در تربیت و آموزش نیرو های امنیتی افغان به کمک خود ادامه خواهند داد.

هند بعد از سقوط رژیم طالبان حدود دو میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است و روابط میان کابل و دهلی جدید خیلی خوب می باشد.

بر اساس گزارش ها، پاکستان همیشه در مورد روابط افغانستان و هند، ابراز نگرانی کرده است.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی از آن اند که حامد کرزی رییس جمهور افغانستان تا دو هفته آینده به اسلام آباد سفر خواهد کرد و با مقامات پاکستانی در مورد مسایل امنیتی منطقه گفتگو خواهد نمود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا