سیاست

صدراعظم آسترالیا در دیدارش با رئیس جمهور غنی از تداوم کمک های کشورش به افغانستان اطمینان داد

کابل باختر28 جدی
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با ملکم ترنبل صدراعظم آسترالیا که دیروز در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی سخنگوی رییس جمهور به آژانس باختر: در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد گسترش روابط میان دو کشور، مبارزه با تروریزم، روند صلح و حقوق بشر بخصوص حقوق زنان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور غنی ضمن ابراز خوش آمدید به صدراعظم آسترالیا، از کمک و همکاری های آن کشور به افغانستان در عرصه های مختلف و تداوم کمک های مالی آسترالیا تشکر کرد و از قربانی ۴۱ تن از نیروهای آن کشور در افغانستان ستایش نمود.
رئیس جمهور کشور از صدراعظم آسترالیا خواست که با قوای هوایی افغانستان در عرصه حفظ و نگهداری وسایل تخنیکی همکاری کند و صدراعظم آسترالیا به مارشال مارک بنسکین قوماندان نیروهای نظامی آن کشور هدایت داد تا امکانات همکاری در این عرصه را مورد ارزیابی قرار دهد.
رئیس جمهور غنی از صدراعظم آسترالیا خواست تا کشورش در عرصه معادن در افغانستان سرمایه گذاری نماید و همچنان خواستار کمک های تخنیکی آن کشور در زمینه مدیریت آب گردید.
در مقابل ملکم ترنبل صدراعظم آسترالیا خاطر نشان کرد که مردم افغانستان از جنگ و خشونت که از سوی گروه های تروریستی بالای شان تحمیل شده است، آسیب دیده اند.
صدراعظم آسترالیا گفت که تعداد نظامیان کشورش را در افغانستان به ۲۷۰ تن افزایش میدهد تا با نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی افغانستان در زمینه تامین امنیت کابل همکاری نمایند.
وی یکبار دیگر از حمایت های دوامدار کشورش از افغانستان در عرصه انکشافی اطمینان داد.
صدراعظم آسترالیا از رئیس جمهور غنی دعوت کرد تا به آسترالیا سفر نماید که با تشکر از سوی رئیس جمهور پذیرفته شد و خاطر نشان کرد که در تابستان سال آینده به آن کشور سفر خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا