اخبارفرهنگTOP

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از بخش‌های مختلف ماشین خانۀ کابل دیدن کرد

کابل / 28 سنبله / باختر

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز از بخش‌های مختلف ماشین خانۀ کابل دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این دیدار که اکبرعلی پسنانی رییس شبکۀ انکشافی آغا خان، مولوی سعدالدین سعید سرپرست معینیت فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ و شمار دیگری از مسوولان این وزارت حاضر بودند، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از بخش‌های مختلف ماشین خانۀ کابل بازديد کرد و چگونگی روند کاری در این مکان تاریخی را بررسی کرد.

در این دیدار اکبرعلی پسنانی رییس شبکۀ انکشافی آغا خان در مورد فعالیت‌های این نهاد معلومات داد و گفت که این بنیاد در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ، صحت، انکشاف، بانکداری و تعلیم و تربیه در افغانستان فعالیت می‌کند و پروژۀ ماشین خانۀ کابل از پروژه های مهم آن به شمار می‌رود و کار آن به شدت جریان دارد.

وی اطمینان داد که بیناد آغاخان به حمایت و همکاری‌های خود با افغانستان ادامه می‌دهد و هرگز مردم این کشور را تنها نخواهد گذاشت.

هم چنان پسنانی خواهان هدایت و همکاری وزارت اطلاعات وفرهنگ در زمینۀ تطبیق پروژه های شبکۀ انکشافی آغاخان شد.

سپس ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ به رییس شبکۀ انکشافی آغا خان اطمینان داد که وزارت اطلاعات و فرهنگ در بخش‌های مربوط با این نهاد همکاری می‌کند و شرايط مصوون کار را برای شان ایجاد خواهد کرد.

خیرخواه گفت: اکنون اشغال پایان یافته است و هدف اساسی امارت اسلامی افغانستان، خوشحالی مردم است و خوشحالی مردم در آبادی کشور است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از رییس شبکۀ انکشافی آغان خان و دیگر نهادهای انکشافی خواست که بر تبلیغات خارجیان باور نکنند. به گفتۀ وی، چون آنان در افغانستان شکست خورده اند و به همین دلیل دست به پروپاگند می‌زنند.

خیرخواه افزود که اکنون فساد در افغانستان ریشه کن شده است و با اطمینان کامل به کار های شان ادامه دهند.

در اخیر انجنیر میر آقا هاشمی سرپرست پروژۀ ماشین خانۀ کابل، در مورد نقشۀ این مکان تاریخی معلومات داد و گفت که این پروژه مسوولیت ترمیم و بازسازی بخش‌های مختلف ماشین خانه را بر اساس حفظ اصالت تاریخی آن به عهده دارد.

گفتنی است که علم گنج (ماشین خانه کابل) حدود 200 سال قدمت تاریخی دارد که در سابق به عنوان مکان ساخت وسایل و تجهیزات نظامی از آن استفاده می شد.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا