جهان

پولیس پاکستان رهبر تحریک تحفظ پشتونیان را رها کرد

اسلام آباد/ وی او ای/15جوزا/ باختر
برخی از اعضای رهبری تحریک تحفظ پشتونیان می‌گویند که منظور پشتین رهبر این گروه و چند تن از اعضای آن که صبح دیروز توسط پولیس پاکستان بازداشت شده بودند، دوباره رها شده اند.
زوهیب پشتین،‌ عضو گروه تحفظ پشتونیان که یکجا با پشتین بازداشت شده بود، به صدای امریکا گفت که آنان در ساحهٔ کوهات ازسوی پولیس بازداشت شده بودند، اما اکنون رها شده اند و قراراست در اعتراضات ساحهٔ جانی خیل شهر بنو اشتراک کنند.
او گفت که به آنان ازسوی پولیس گفته شده بود که به شهر بنو و کوهات ممنوع الدخول اند.
پیش از آن، محسن داور، عضو پارلمان پاکستان و عضو ارشد تحریک تحفظ پشتونیان، بازداشت رهبر و فعالان این تحریک ازسوی پولیس پاکستان را “شرم‌آور” خوانده بود و خواهان رهایی فوری آنان شده بود.
پولیس پاکستان تاکنون در بارۀ بازداشت رهبر و فعالان تحریب تحفظ پشتونیان ابراز نظر نکرده است. منظور پشتین یکی از رهبران تحریک تحفظ پشتونیان است که از چند سال به این‌سو به دفاع از حقوق پشتون‌های پاکستان مبارزه می‌کند.
منظور پشتین پیش از این نیز به اتهام “تحریک مردم در مقابل اردو و حکومت پاکستان” ازسوی پولیس بازداشت و پس از مدتی دوباره رها شده بود.
اما رهبران تحریک تحفظ پشتونیان گفته اند که مبارزات آنان همیشه مسالمت‌آمیز بوده است.
پشتون‌ها حدود ۱۵ درصد جمعیت ۲۲۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند و برخی از گروهای حامی این اقلیت قومی به شمول تحریک تحفظ پشتون ها، نیروهای امنیتی پاکستان را به سرکوب و بدرفتاری با پشتون‌ها در این کشور متهم می‌کنند.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا