اقتصاد

جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران بر گزار شد

كابل باختر 21 قوس
جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران بعد ازظهر امروز به ریاست محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور و رئیس آن کمیته برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
در این جلسه که رئیس و اعضای کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست ولسی جرگه نیز اشتراک نموده بودند با توجه به اهمیت موضوع در مورد مسائل و قراردادهای معادن کشور بحث و بررسی مفصل صورت گرفت.
محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور و رئیس کمیته ضمن ابراز خرسندی از حضور کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست ولسی جرگه در جلسه کمیته اقتصادی؛ پارلمان را یک رکن مهم دولت دانسته و اظهار امیدواری نمود که با بوجود آمدن فضای گفتگو میان ارکان سه گانه دولت، برخی از سوالات وابهامات که در مورد مسائل کلان کشوری وجود دارد از طریق گفتگو حل گردد.
رئیس و اعضای کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست سوالات خود را در ارتباط با معادن مس عینک، حاجی کگ، قرارداد نفتی حوزه آمو دریا و قانون معادن مطرح نمود. و سپس وزیر معادن به صورت مفصل در مورد هر کدام از این موارد به ارائه توضیحات پرداخته و اعضای جلسه نیز به صورت مفصل در مورد هریک از موارد متذکره سوال، بحث و تبادل نظر نمودند.
اعضا ضمن بحث و تبادل نظر در مورد معدن مس عینک، با توجه به اهمیت این پروژه در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور بر اجرایی شدن و تطبیق آن تاکید نمودند. همچنین در این جلسه ضمن بحث در مورد مواد قرارد حوزه نفتی آمودریا و مطرح شدن یک سلسله سوالات از جانب اعضای کمیسیون منابع طبیعی ولسی جرگه تصریح شد که به منظور ایجاد شفافیت بیشتر جلسات مشترک میان وزارت متذکره و کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست ولسی جرگه ادامه یابد.
در این جلسه با توجه به اهمیت زیر بناهای حقوقی در فراهم آوری زمینه های مساعد سرمایه گذاری، فیصله شد که وزارت عدلیه هرچه سریعتر قانون جدید معادن و هیدروکربن ها را غرض طی مراحل به جلسه شورای وزیران ارائه نماید.
همچنین در این جلسه در مورد چگونگی قرار داد معدن حاجی گگ نیز به صورت مفصل بحث و مداقه صورت گرفته و تاکید صورت گرفت که جلسات مشترک میان وزارت معادن و کمیسیون منابع طبیعی و محیط زیست در این راستای ایجاد شفاقیت بیشتر در این قرار داد انجام گیرد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا