سیاست

دیدار رییس اجراییه کشور با متنفذین ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان

کابل باختر 20 اسد
داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته با شماری از بزرگان، و متنفذین قومی ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان دیدار و به استماع مشکلات‌شان پرداخت.
دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر خبرداد، این بزرگان، مسدودبودن راه‌های مواصلاتی این ولسوالی به مرکز ولایت بدخشان را یکی از مشکلات اصلی‌شان عنوان نموده و از رهبری حکومت وحدت ملی خواستند تا به این ولسوالی توجه بیش‌تر نمایند.
متنفذین ولسوالی کران و منجان در همین‌حال از متوقف بودن روند استخراج معدن لاجورد و تجارت آن انتقاد نموده و از حکومت خواستند تا در قسمت از سرگیری استخراج این معدن توجه نماید.
آنان هم‌چنان ایجاد یک لوا، برای تامین امنیت این ولسوالی و به ویژه معدن لاجورد را ضروری دانسته و درعین‌حال، خواستار حمایت بیش‌تر دولت از مردم این ولسوالی در چوکات پولیس محلی و خیزش‌های مردمی گردیدند.
به گفتۀ آنان در صورتی که امنیت این ولسوالی به دلایل هم‌سرحد بودن با مناطق و ولایات نا امن، به چالش کشیده شود، پیامدهای آن نیز خطرناک خواهد بود.
اعمار جادۀ پنجشیر- انجمن یکی دیگر از خواست‌های بزرگان ولسوالی کران و منجان از رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان بود که به گفتۀ آنان در بهبود وضعیت زندگی شان نقش مهم و موثری خواهد داشت.
دکتور عبدالله عبدالله ضمن قدردانی از حفظ و تحکیم وحدت مردم این ولسوالی و حمایت همیشگی شان از دولت به آنان اطمینان داد که در قسمت تامین امنیت، فعالیت دوباره معدن لاجورد و بهبود زندگی آنان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
طبق یک خبر دیگر:
داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، پس از چاشت روز گذشته با اعضای نهاد اجتماعی نسل متحد افغانستان در کاخ سپیدار ملاقات کرد.
این جوانان در حالی که از فعالیت‌های اجتماعی خویش در بیش‌تر ولایت‌های کشور سخن گفتند، خواستار توجه بیش‌تر و استفاده جدی‌تر حکومت از جوانان در ادارات دولتی و زمینه سازی فرصت‌های تحصیلی برای آنان گردیدند.
رییس اجراییه کشور اقدام آنان برای عبور از مسائل قومی و منطقه‌یی و تصمیم آنان برای خدمت به مردم را ستود و به آنان اطمینان داد که آنان را در حل مشکلات شان یاری می‌رساند.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا